مرغداران: نگران کاهش نرخ مرغ به زیر قیمت مصوب هستیم خبرنگاران

به گزارش آخرین خبر، قائم مقام انجمن ملی شرکت های زنجیره ای فراوری گوشت مرغ با بیان اینکه نگران کاهش قیمت مرغ به زیر قیمت مصوب هستیم گفت: میزان فراوری مرغ بالا است و این امکان وجود دارد که ظرف یک تا دو هفته آینده به زیر قیمت مصوب برسد.

مرغداران: نگران کاهش نرخ مرغ به زیر قیمت مصوب هستیم خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی صابری قائم مقام انجمن ملی شرکت های زنجیره ای فراوری گوشت مرغ اظهار کرد: تشکیل قرارگاه مرغ برای برطرف مسائل و ایجاد مجموعه منسجم مناسب است و باعث می گردد که استاندار ها بی دلیل جلوی خروج مرغ از استان خود را نگیرند و برای تنظیم بازار خود وزارت جهادکشاورزی تصمیم واحدی بگیرد.

وی اضافه کرد:مشکل بازار مرغ به خاطر عدم اصلاح قیمت مرغ بود و اینکه برای فراوری نماینده توجیه مالی وجود نداشت هر چند که رقم 24900 تومانی فعلی مرغ نیز 2 هزار تومان کمتر از قیمت پیشنهادی انجمن بود، اما اکنون مجادله ای سر قیمت وجود ندارد و همه باید یاری نمایند تا بازار مرغ روی آرامش ببیند.

قائم مقام انجمن ملی شرکت های زنجیره ای فراوری گوشت مرغ ادامه داد: با توجه به افزایش فراوری حتی این این نگرانی وجود دارد قیمت مرغ در فاصله زمانی یک تا دو هفته آینده به زیر قیمت مصوب خود برسد.

وی توضیح داد: به نظر می رسد که نگرانی برای تامین مرغ مورد احتیاج در ماه مبارک رمضان وجود نداشته باشد، زیرا فراوری بالا است و قیمت ها از نرخ مصوب عدول نکند.

صابری گفت: البته به فردای تامین نهاده های دام و طیور اعتباری نیست و این نگرانی درباره شرایط تامین آن ها در آینده نیز وجود دارد، اما شرایط تامین نهاده ها در 3 ماه گذشته مناسب بوده است.

وی همچنین درباره اختصاص ارز به واردات نهاده ها گفت: ارز اختصاصی به واردات نهاده های دامی حذف گردد بهتر است، زیرا دیگر دولت نمی تواند در قیمت گذاری مرغ و واردات نهاده ها دخالت داشته باشند و در این شرایط بازار خود تنظیم می گردد.

صابری در پاسخ به اینکه میزان جوجه ریزی افزایش یافته است گفت: جوجه یک روزه جوجه و گوشت مرغ به اندازه کافی است، اما به گیر و به بند ها و تصمیم گیری جداگانه استانداران باعث به هم ریختن توزیع در بازار می گردد.

وی گفت: در صورتی که مردم به دلیل نگرانی از مسائل دوباره توزیع اقدام به ذخیره سازی خانگی مرغ ننمایند مسئله ای برای تامین این محصول نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1642

به "مرغداران: نگران کاهش نرخ مرغ به زیر قیمت مصوب هستیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغداران: نگران کاهش نرخ مرغ به زیر قیمت مصوب هستیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید