بازسازی خانه میرزا با هدف راه اندازی خانه موزه نهضت جنگل

به گزارش آخرین خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل استان گیلان روز پنجشنبه 23 مرداد 99 از بازسازی خانه تاریخی میرزا اطلاع داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده با شهرداری رشت در مورد سامان دهی و بازسازی بناهای تاریخی در اختیار شهرداری، بازسازی خانه تاریخی میرزا کوچک خان جنگی در شهر رشت به صورت مشارکتی با همکاری شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی گیلان شروع شده است.

بازسازی خانه میرزا با هدف راه اندازی خانه موزه نهضت جنگل

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او ادامه داد: تمامی اعتبارات بازسازی و سامان دهی این مجموعه به وسیله شهرداری رشت تامین شده و با نظارت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی گیلان بازسازی های لازم روی این بنا صورت می گیرد.

جهانی با اشاره به فعالیت های برنامه ریزی شده در این مرحله از بازسازی اضافه نمود: رنگ آمیزی، لکه گیری، تعمیرات سقف و پلکان های بنا، بندکشی آجرها، بازسازی ویترین ها و جمع آوری سازه های ناهمگون و.... از جمله اقداماتی است که در این مرحله در خانه میرزا انجام خواهد شد.

خانه تاریخی میرزا کوچک خان در محله استاد سرا رشت واقع شده است که به شماره 22508 در 27 اسفند ماه 1386 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1168

به "بازسازی خانه میرزا با هدف راه اندازی خانه موزه نهضت جنگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه میرزا با هدف راه اندازی خانه موزه نهضت جنگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید