مظنونین توطئه تروریستی کانادا اتهامات دادگاه را رد کردند

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: مظنون های دستگیر شده به اتهام کوشش برای بمب گذاری در خطوط را ه آهن کانادا در دادگاه هایی جداگانه حاضر شدند و اتهامات وارده به خود را رد کردند.

مظنونین توطئه تروریستی کانادا اتهامات دادگاه را رد کردند

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ دو مظنون دستگیر شده در کانادا به جرم برنامه ریزی برای بمب گذاری و از ریل خارج کردن قطار مسافربری به طور جداگانه در دو دادگاه حاضر شدند و این در حالی است که ایران اتهامات مطرح شده از سوی پلیس کانادا مبنی بر ارتباط این دو نفر با عناصر القاعده در ایران را به شدت رد نموده است.

رائد جاسر 35 ساله اهل تورنتو و شهاب الصغیر 30 ساله که اهل مونترال است دیروز (سه شنبه) پس از دستگیری در دادگاه هایی جداگانه حاضر شدند.جاسر در دادگاه اولد سیتی هال حاضر شد اما اجازه انتشار جزئیات سخنان وی در رسانه ها داده نشد. وکیل وی اظهار داشت که جاسر هرگونه دست داشتن در فعالیت های تروریستی را رد نموده است. وی همچنین اظهار داشت موکلش از جنین اتهاماتی شوکه شده است.

الصغیر که دانشجوی دکتری دانشگاه مونترال و تونسی تبار است در دادگاه مونترال حاضر شد. وی به قاضی دادگاه گفت که نتیجه گیری های به دست آمده در این دادگاه تنها بر اساس ظواهر اجرا شده است. وی تا اعلام حکم در بازداشت به سر خواهد برد.

مقامات کانادا این دو نفر را به عناصر وابسته به القاعده در ایران نسبت داده اند. البته به گفته این مقامات اطلاعاتی مبنی بر اینکه این دو نفر برای انجام این حملات از سوی دولت ایران حمایت اقتصادی می شدند وجود ندارد.

به گفته مقامات آمریکایی خط آهنی که آنها قصد بمب گذاری در آن را داشتند راستا بین تورنتو و نیویورک بود. البته وزارت دادگستری آمریکا ارتباط میان این ماجرا با حملات تروریستی بوستون را رد کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 280

به "مظنونین توطئه تروریستی کانادا اتهامات دادگاه را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مظنونین توطئه تروریستی کانادا اتهامات دادگاه را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید