ملاک وزارت ورزش برای معین تکلیف بازنشسته ها قانون است نه بخشنامه

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، طبق قانون مدیریت خدمات کشوری افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند با 30 سال خدمت و 60 سال سن بازنشسته می شوند اما در مورد افرادی با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری و 35 سال خدمت و 65 سال سن تاکید شده است. اخیرا اما سازمان اداری استخدامی کشور طی بخشنامه ای به نهادهای مختلف و با رویکرد جوانگرایی میان مدیران و حذف سن 65 سال تاکید و اعلام کرده است که افراد بعد از 35 سال خدمت بازنشسته شوند.

ملاک وزارت ورزش برای معین تکلیف بازنشسته ها قانون است نه بخشنامه

اجرای این بخشنامه در وزارت ورزش و دیگر نهادهای ورزشی منجر به کنار رفتن برخی از مدیران خواهد شد این در حالی است که به گفته معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش ملاک عمل در رابطه با بازنشسته ها قانون است.

جمشید تقی زاده در گفت و گو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه وزارت ورزش تا به امروز در رابطه با موضوع بازنشستگی و اجرای آن در بدنه ورزش به طور کامل از قانون تبعیت کرده است، گفت: موضوع جدیدی که در رابطه با بازنشسته ها و نادیده دریافت شرایط سنی مطرح شده در قالب یک بخشنامه و از طرف سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده است.

وی در واکنش به اینکه با شرایط جدید قانون ملاک عمل خواهد بود یا بخشنامه جدید تاکید کرد: قاعدتا برای ما قانون ملاک اصلی عمل در همه امور خواهد بود حتی موضوع بازنشسته ها البته منظور این نیست که بخشنامه های دریافتی را نادیده می گیریم اما تا زمانی که در مورد یک موضوع، قانون حکم داده است همان را ملاک عمل قرار خواهیم داد.

این معاون وزیر ورزش مجدد تاکید کرد: در رابطه با پرونده بازنشسته ها وزارت ورزش از قانون مربوطه تبعیت خواهد کرد نه بخشنامه ارسالی.

وی شرح داد: بخشنامه سازمان اداری استخدامی و تاکیدی که بر حذف شرایط سنی شده در راستای جوانگرایی و استفاده از مدیران جدید در ساختارهای اداری است اما الزامی برای عمل به آن در رابطه با مدیران فعلی وجود ندارد در واقع این بخشنامه می تواند ملاکی برای چگونگی انتخاب ها و انتصاب ها برای بعد از این باشد.

به گزارش خبرنگاران، وزارت ورزش البته در رابطه با قانون بازنشسته ها و بخشنامه ارسالی در این زمینه که محل اختلاف شده، از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام گرفته است.

تقی زاده در این زمینه و در واکنش به اینکه نتیجه این استعلام به وزارت ورزش اعلام شده است، به خبرنگاران گفت: از موضوع بی اطلاعم اما طبق قانون در مورد بازنشسته ها عمل خواهیم کرد. قانون هم می گوید افراد با 35 سال خدمت و 65 سال سن بازنشسته می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1158

به "ملاک وزارت ورزش برای معین تکلیف بازنشسته ها قانون است نه بخشنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاک وزارت ورزش برای معین تکلیف بازنشسته ها قانون است نه بخشنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید