ناوهای جنگی آمریکا به سواحل اوکراین اعزام شدند

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، چندین فروند ناوجنگی مجهز به موشک با بیش از 800 ملوان به همراه یک یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا برای شرکت در یک رزمایش دریایی 12 روزه موسوم به نسیم دریا 2017 در سواحل اوکراین، وارد دریای سیاه شدند.

ناوهای جنگی آمریکا به سواحل اوکراین اعزام شدند

لازم به ذکر است که در این رزمایش نظامی، نیروهای دریایی از 16 کشور دنیا شرکت دارند.

این مانورهای نظامی چندملیتی در شمال غربی دریای سیاه و در مجاورت شهر بندری اُدِسا در اوکراین برگزار می گردد.

وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اظهار داشت که در این رزمایش نظامی، 31 فروند کشتی، 29 فروند هواپیما و بیش از 3000 نیروی نظامی حضور خواهند داشت.

نیروهای دریایی از 16 کشور دنیا شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، ایتالیا، نروژ، لهستان و ترکیه علاوه بر تمرین فعالیتهایی همچون طرح ریزی و اجرای عملیاتهایی مطابق با استانداردهای ناتو، بر نبرد ضد زیردریایی و ضد کشتی، دفاع هوایی، مین روبی و نجات گروگان تمرکز خواهند کرد.

کاپیتان دان گیلن افسر فرمانده ناو یو اِس اِس هیو سیتی گفت که آمریکا درصدد برقراری روابطی محکم است که برای صلح و ثبات در منطقه حیاتی است. حضور و مشارکت آمریکا در [رزمایش] نسیم دریا اعتماد را تقویت می نماید و متحدان و شرکای منطقه ای آمریکا را از تعهد واشنگتن به برقراری امنیت در دریای سیاه مجدداً مطمئن می سازد!

شایان ذکر است که فرمانده نیروی دریایی اوکراین در مراسم افتتاحیه این رزمایش نظامی، دریای سیاه را به مثابه یک منطقه بحرانی در پرتو الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه و تحولات در شرق اوکراین توصیف کرد.

وی در ادامه متذکر شد که این رزمایش نظامی از دستیابی اوکراین به استانداردهای ناتو، بطور چشمگیری حمایت خواهد نمود.

در پی برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه در ماه مارس 2014 و الحاق مجدد این شبه جزیره به سرزمین مادری خود- روسیه- کشورهای عضو ناتو در این منطقه به تشدید بیم و هراسها از تبدیل شدن دریای سیاه به دریاچه روسیه دامن زدند.

لازم به ذکر است که رزمایش سال گذشته نسیم دریا در آبهای بلغارستان و با مشارکت حدود 20 فروند ناوجنگی، دو فروند هواپیما، دو بالگرد و حدود 1700 پرسنل نظامی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 517

به "ناوهای جنگی آمریکا به سواحل اوکراین اعزام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوهای جنگی آمریکا به سواحل اوکراین اعزام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید