نرخ قطعی خرید، رهن و اجاره مسکن منطقه 10 تهران

به گزارش آخرین خبر، اگر به دنبال رهن و اجاره یا خرید ملک در منطقه 10 تهران هستید، سری به خیابان های این منطقه جیحون، خوش، قصر الدشت، کارون و رودکی سلسبیل و بریانک بزنید. هزینه اجاره در منطقه 10 تهران از 500 هزار تا چند میلیون و نرخ رهن کامل آن از 30 تا 300 میلیون تومان و قیمت کل واحدهای مسکونی در محله های این منطقه از 180 میلیون تا بالای یک میلیارد تومان است. البته از قلم نیاندازید که تراکم جمعیتی در این منطقه بالا بوده و تمام خیابان ها و کوچه های آن شلوغ است. همچنین در این قسمت از شهر تهران، سرانه مراکز ورزشی برای هر نفر بر اساس استانداردهای کلان شهرها بسیار پایین بوده و به طور کلی این منطقه برای شهروندانی که مسن بوده و تاب و توان تحمل آلودگی و شلوغی را ندارند مناسب نیست.

نرخ قطعی خرید، رهن و اجاره مسکن منطقه 10 تهران

جهت دریافت خدمات نمای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

در خصوص منطقه 10تهران بیشتر بدانید

منطقه 10 شهرداری تهران با جمعیتی در حدود 117 هزار و 500 نفر، یکی از مناطق شلوغ تهران و در مرکز شهر تهران واقع شده است. از مهم ترین خیابان های این منطقه، خیابان جیحون، خوش، قصرالدشت، کارون، رودکی، سلسبیل و بریانک است. بخش جنوبی تونل توحید نیز در این منطقه واقع شده است. این منطقه دارای چهار بیمارستان اقبال (خصوصی)، شهریار (خصوصی)، بابک (خصوصی)، لولاگر (دولتی) با تراکم جمعیتی بالایی است. این منطقه همچنین با داشتن 4 ایستگاه مترو، ایستگاه متروی شهید نواب صفوی (در تقاطع عظیمراه نواب و خیابان آذربایجان)، ایستگاه متروی کمیل (در حاشیه عظیمراه نواب)، ایستگاه متروی بریانک (در تقاطع عظیمراه نواب و خیابان بریانک غربی)، ایستگاه متروی رودکی (در تقاطع عظیمراه نواب و خیابان امام خمینی غربی) یکی از مناطق دارای حمل ونقل سریع و ارزان قیمت است.

خیابان جیحون

این خیابان جزو قدیمی ترین خیابان های تهران محسوب می گردد. ابتدای این خیابان شرکت نوشابه سازی زمزم و در انتهای خیابان، استادیوم جیحون واقع شده است. خیابان جیحون با خیابان های قدیمی و پرتردد بهبودی، طوس، دامپزشکی، هاشمی، امام خمینی (سپه سابق)، مالک اشتر (چهارراه گلی)، مرتضوی و کمیل (بابائیان سابق) تقاطع دارد و وجود این خیابان های باریک باعث شده است که این خیابان همیشه پرترافیک و شلوغ باشد؛ بنابراین توصیه ما به شما خریداران و مستاجران، این است که اگر حوصله و اعصاب زندگی دریکی از شلوغ ترین خیابان های تهران را ندارید به این محله مراجعه نکنید.

در حال حاضر قیمت کل واحدهای فایل شده برای فروش در این خیابان از 210 میلیون تا 600 میلیون تومان و متوسط متراژ این بناها از 40 تا 80 متر است؛ البته اگر خواستار خرید ملک عظیم تر در این محله هستید باید مبلغی در حدود 600 تا 800 میلیون تومان بپردازید.

خرید سوییت در جیحون

جیحون یکی از محله های معروف و مهم برای خرید و اجاره سوییت است. این خیابان مملو از واحدهایی 30 تا 40 متری مناسب برای زندگی دونفره و مجردی است. متوسط قیمت این سوییت ها از 185 تا 250 میلیون تومان است؛ اما اگر به دنبال اجاره واحد مسکونی در این خیابان هستید، باید توانایی پرداخت اجاره بهای 500 هزار تا دو میلیون تومان را داشته باشید. هم اکنون نرخ رهن کامل یک واحد 50 متری در این خیابان 70 میلیون تومان و نرخ اجاره ماهانه یک واحد 65 متری یک میلیون 400 هزار تومان و هزینه رهن آن 50 میلیون تومان است.

خیابان خوش

اگر به دنبال زندگی در محله ای مملو از مترو و عظیمراه هستید، پیشنهاد می کنیم که سری به خیابان خوش بزنید. این خیابان به متروی نواب، آزادی و عظیمراه نواب نزدیک بوده و مناسب کارمندان، دانشجویان و شاغلان است. از مسائل این منطقه، می توان به وجود کوچه و خیابان های باریک با بافت فرسوده و همچنین شلوغی همیشگی آن اشاره نمود. در حال حاضر قیمت یک واحد مسکونی در خیابان خوش گران تر از جیحون بوده و از 300 میلیون تومان تا بالای یک میلیارد تومان است. متراژ این واحدها نیز از 40 تا 100 متر است. هم اکنون نرخ رهن کامل یک واحد 70 متری در این خیابان در حدود 115 میلیون تومان و نرخ اجاره ماهانه یک واحد 70 متری در حدود یک میلیون و 300 هزار تومان و هزینه رهن آن 15 میلیون تومان است.

محله قصر الدشت

نصرالله حدادی تهران شناس، درباره تاریخچه خیابان قصرالدشت می گوید: اراضی که خیابان قصرالدشت در آن وجود دارد از املاک مظفرالدین شاه و تمام این محدوده بیابان و باغ بود. این خیابان در دهه 30 شکل گرفت و چون اراضی مظفرالدین شاه بود به نام قصرالدشت معروف می گردد. البته دلیل قطعی این نام هنوز تعیین نیست. در این محله نه قصری وجود دارد و نه دشتی که بتوان این اسم را به آن نسبت داد. اکنون خیابان قصرالدشت یکی از پرتردد و شلوغ ترین خیابان های شهر محسوب می گردد. خیابانی با مغازه هایی که می توان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن یافت. با اینکه ساختمان های نوساز زیادی در این خیابان وجود دارد هنوز ساختمان های قدیمی در آن به چشم می خورد.

در حال حاضر این خیابان مملو از مغازه و واحدهای مسکونی با نرخ قیمت متوسط است. یادآور می گردد قصرالدشت ازلحاظ قیمتی جزو محله های متوسط این منطقه است. هزینه اجاره یک واحد 40 متری در قصرالدشت در حدود 800 هزار و نرخ رهن آن 30 میلیون تومان است. همچنین نرخ رهن کامل یک واحد 45 متری در این محله در حدود 65 میلیون تومان است. اگر به دنبال خرید ملک در خیابان قصرالدشت تهران هستید هم باید برای کل آن از 230 تا 800 میلیون تومان بپردازید.

سلسبیل یا رودکی

سلسبیل نام یکی از خیابان های قدیمی و جزو مناطق 10تهران است. اکنون این خیابان به رودکی تغییر نام داده است. در حال حاضر این خیابان یکی از عظیم ترین مراکز خرید پوشاک در پایتخت به شمار می رود. بر اساس گفته های تاریخ نگاران تهران علت نام گذاری این خیابان به نام سرسبیل یا سلسبیل این است که درگذشته این خیابان به علت داشتن باغ های بسیار زیبا و جاری شدن آب زلال از چشمه فرمانفرمایان به سمت این خیابان سرسبز، ناخودآگاه مردم را به یاد بهشت و چشمه سلسبیل می انداخته است. آب فرمانفرمایان از میدان رشدیه به سمت سلسبیل جاری شده و بعد از عبور از نهر سلسبیل و باغ های زیبایش به جنوب محله و یخچال می رسیده است

این خیابان از جنوب به خیابان کمیل، از شرق به عظیمراه نواب و از غرب به خیابان قصرالدشت منتهی می گردد. اگر به دنبال خرید ملک در خیابان سلسبیل هستید، باید بدانید که بیشتر آپارتمان های این خیابان دارای بافت قدیمی و کوچک متراژ و فشرده است. این محله یکی از عظیم ترین محله های تهران ازلحاظ داشتن املاک با کاربری تجاری است. اگر برای شما عرض کوچه ها مهم نیست، حتما سری به این محله بزنید. بیشتر کوچه های این خیابان کم عرض است. در حال حاضر قیمت کل یک واحد 69 متری در کارون جنوبی در حدود 539 میلیون تومان و قیمت کل یک واحد 39 متری واقع در نواب، ابتدای مرتضوی، کوچه علم شاهی در حدود 310 میلیون تومان است.

همچنین هزینه رهن کامل یک واحد 40 متری واقع در خیابان کارون، خیابان شهراب در حدود 50 میلیون تومان و نرخ اجاره یک واحد 83 متری واقع در قصرالدشت، بعد از خیابان مرتضوی در حدود یک میلیون و 700 هزار تومان و هزینه رهن آن 20 میلیون تومان است.

بریانک

خیابان بریانک دارای دو بخش شرقی و غربی است که پس از ایجاد عظیمراه نواب، ارتباط بین آنها قطع شده است. سنگ فرش این خیابان در زمان قدیم (حدود 30 سال گذشته) توسط آلمان ها صورت گرفته است و یکی از مقاوم ترین خیابان های تهران ازنظر تحمل وزن بسیار بالا در خصوص تردد وسایل نقلیه است.

بر اساس اسناد شهرداری منطقه 10تهران، پارک های معروف این محل شامل باغ حکیم، هفت چنار، 22 بهمن، نور، اعتماد، خانواده و ناظمی است. این محله دارای 4 خیابان گلستانی، حسام الدین، چهارراه رضایی و خیابان عرب است. یکی از بهترین کوچه های این محله، کوچه بهار (مزرعتی قهرودی) است. این محله جزو ارزان ترین محله های منطقه 10تهران است.

در حال حاضر قیمت یک واحد 100 متری واقع در میدان بریانک، خیابان نوری، کوچه پورسان در حدود 450 میلیون تومان و قیمت کل یک واحد 54 متری در خیابان نیکفر در حدود 145 میلیون تومان است. همچنین اجاره ماهانه یک واحد 63 متری در بریانک در حدود 550 هزار تومان و نرخ رهن آن 50 میلیون تومان است.

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید سوییت یا واحدهای کوچک متراژ در منطقه 10 تهران هستید، سری به خیابان جیحون و بریانک بزنید. این محله ها مملو از واحدهای کوچک متراژ و ارزان قیمت است. اما اگر به دنبال خانه های عظیم تر هستید، سری به محله های سلسبیل و قصر الدشت بزنید و اگر دانشجو یا کارمند هستید و وقت و زمان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، سری به خوش بزنید. در این محله چند مترو وجود دارد و به واسطه این امتیاز، قیمت واحدهای مسکونی در این منطقه بالاتر از محله های دیگر است.

در حال حاضر هزینه اجاره آپارتمان در منطقه 10 تهران از 500 هزار تا چند میلیون و نرخ رهن کامل آن از 30 تا 300 میلیون تومان است و قیمت کل واحدهای مسکونی در محله های منطقه 10 تهران از 180 میلیون تومان تا بالای یک میلیارد تومان است.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1006

به "نرخ قطعی خرید، رهن و اجاره مسکن منطقه 10 تهران" امتیاز دهید

4 کاربر به "نرخ قطعی خرید، رهن و اجاره مسکن منطقه 10 تهران" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ قطعی خرید، رهن و اجاره مسکن منطقه 10 تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید