نشست سه جانبه وزرای خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی در پکن

به گزارش آخرین خبر، دیپلمات های ارشد کره جنوبی، چین و ژاپن بر سر لزوم گسترش همکاری های سه جانبه علی رغم اختلافات موجود بین توکیو و سئول توافق کردند.

نشست سه جانبه وزرای خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی در پکن

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در حالی که روابط توکیو و سئول طی هفته های اخیر بر سر مسائل تاریخی و تجاری به شدت متشنج شده است ولی وزرای خارجه چین، کره جنوبی و ژاپن توافق کردند تا همکاری های سه جانبه را گسترش دهند.

بر اساس این گزارش کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کره جنوبی و وانگ یی وزیر خارجه چین به همراه تارو کونو وزیر خارجه ژاپن نشست سه جانبه ای را در شهر پکن برگزار کردند. این نخستین دیدار سه جانبه آنها از اوت 2016 به شمار می رود.

وزیر خارجه کره جنوبی در این باره گفت: همکاری بین سه کشور باید بدون هیچ گونه وقفه ای پیشرفت کند و این گسترش روابط نباید تحت تاثیر روابط دو جانبه و اختلافات باشد. این همکاری باید نقش مهمی در برقراری صلح در شبه جزیره کره و تقویت تجارت آزاد داشته باشد.

اظهارات وزیر خارجه کره جنوبی درباره تجارت آزاد با هدف افزایش فشار بر توکیو بوده است تا از محدودیت های تجاری اعمال شده علیه سئول دست بردارد.

وزیر خارجه چین نیز در اظهاراتی تاکید نمود: سه کشور باید مسائل بین خود را به وسیله سازنده و مصاحبه و همکاری حل و فصل نمایند. همکاری سه کشور نقش مهمی در توسعه دنیا خواهد داشت. همکاری سه جانبه باید بر اساس اعتماد و همکاری باشد و ما احتیاج به مذاکرات صریح داریم. به نظر من منازعات دو جانبه نباید تاثیر منفی بر همکاری سه جانبه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 266

به "نشست سه جانبه وزرای خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سه جانبه وزرای خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید