نمازی: کاهش مشارکت در انتخابات بر رای اصلاح طلبان تاثیر منفی دارد

به گزارش آخرین خبر، یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با بیان اینکه در جامعه مقداری سرخوردگی از اصل انتخابات و نهادهای انتخابی وجود دارد، گفت: کاهش مشارکت در انتخابات بر رای اصلاح طلبان تاثیر منفی دارد.

نمازی: کاهش مشارکت در انتخابات بر رای اصلاح طلبان تاثیر منفی دارد

علی محمد نمازی در گفت وگو با خبرنگاران، مهم ترین مساله برای انتخابات میزان مشارکت مردم است، اظهار کرد: در شهرستان ها و مناطقی که مسائل قومی و محلی وجود دارد، نگرانی بابت مشارکت وجود ندارد اما در تهران و مراکز استانی که مسایل سیاسی پررنگ تر از مسائل قومی و محلی است، نگرانی بابت مشارکت وجود دارد زیرا مقداری سرخوردگی از اصل انتخابات و نهادهای انتخابی وجود دارد و این سرخوردگی ممکن است بر کاهش نرخ مشارکت تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به تاثیر کاهش مشارکت بر رای اصلاح طلبان بیان کرد: جریان اصولگرا رای تثبیت شده ای دارد و کاهش مشارکت در انتخابات بر رای اصلاح طلبان تاثیر منفی دارد، زیرا کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند، اگر تصمیم بگیرند که رای دهند به اصلاح طلبان رای خواهند دارد.

این فعال سیاسی درباره اختلاف پیش آمده در جریان اصلاحات برای اجرای طرح سامانه رای سنجی اصلاح طلبان (سرا) بیان کرد: در مجموع نگاه نیروهای اصلاح طلب همسویی و ائتلاف است. بالاخره مواضع بالا و پایین می شود تا به نقطه تعادل برسیم. ما در انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با کلیت این طرح موافقیم اما نکاتی در جزئیات و اجرای این طرح داریم.

حاضری با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات انجمن اسلامی مدرسین دانشگاها شرح داد: ما این اصل را مصوب کرده ایم که با جریان اصلاحات همسو و همگرا باشیم و به هیچ وجه دنبال تک روی نباشیم. از سویی ما معتقدیم مجلس مطلوب مجلسی است که شامل چهره های کارشناس و صاحب نظر، پاکدست و شجاع بوده و بنابراین جامعه دانشگاهی باید سهم بیشتری در مجلس بعدی داشته باشند. البته مقداری سرخوردگی از شرایط موجود در میان جامعه دانشگاهی وجود دارد اما هرچه جلو برویم جامعه دانشگاهی باید بیشتر وارد صحنه انتخابات شود و نقش مسئولانه خود در قبال جامعه را ایفا کند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در انتها بیان کرد: اگر مسئولان کشور اصل را بر ضرورت مشارکت بالا در انتخابات برای تاثیرگذاری بر شرایط بین المللی قرار دهند، باید شرایط انتخابات رقابتی را نیز ایجاد کنند. نباید در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، افرادی که مانع قانونی برای حضور در انتخابات ندارند را ردصلاحیت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 576

به "نمازی: کاهش مشارکت در انتخابات بر رای اصلاح طلبان تاثیر منفی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمازی: کاهش مشارکت در انتخابات بر رای اصلاح طلبان تاثیر منفی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید