نگرانی از خطر باران های موسمی سیل آسا در پاکستان

به گزارش آخرین خبر، پاکستان خود را برای باران های سهمگین موسمی آماده می کند و این شرایط عمدتا تا دو ماه طول می کشد، درحالی که مقامات این کشور پیش بینی کردند که امسال بارندگی های سیل آسا 10 درصد افزایش می یابد و همزمان خطر حمله ملخ های صحرایی نیز تشدید می شود.

نگرانی از خطر باران های موسمی سیل آسا در پاکستان

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فصل بارش باران های موسمی شدید در پاکستان در چند روز آینده آغاز می شود و به طور معمول تا دو ماه طول می کشد. به دلیل ضعیف بودن زیرساخت ها به ویژه در مناطق محروم این کشور، باران های شدید در فصل های مختلف عمدتا با خسارات و تلفات همراه است.

تابستان، فصل باران های موسمی در مناطق وسیعی از پاکستان است. در سال 1396 بیش از 200 نفر از مردم پاکستان بر اثر بارندگی های شدید در فصل باران های موسمی در مناطق مختلف این کشور جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان که این روزها در کنار مدیریت شیوع ویروس کرونا، پدیده حمله ملخ صحرایی در مناطق مختلف این کشور را پیگیری می کند، نسبت به افزایش بارندگی ها تا روزهای آینده و جاری شدن سیل هشدار داده است.

مسئولان پاکستانی نسبت به جاری شدن سیل در شهرهای مختلف، رانش زمین در مناطق شمالی، ذوب شدن یخچال های طبیعی و از همه بیشتر افزایش حمله ملخ صحرایی در ایام باران های موسمی به شدت ابراز نگرانی می کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان گفت: چالش باران های موسمی سیل آسا که امسال 10 درصد به بارندگی آن اضافه می شود، تا ماه سپتامبر ادامه خواهد یافت و در بسیاری از شهرها از جمله کراچی، لاهور، پیشاور، راولپندی و شهرهای جنوبی پاکستان باید در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

سال گذشته باران های موسمی در شهرهای مختلف پاکستان به ویژه کراچی و لاهور ده ها قربانی گرفت. برق گرفتگی، طغیان رودخانه ها، رانش زمین و سیل از دلایل عمده جان باختن مردم در حوادث مربوط به باران های موسمی می باشد.

همچنین بارش باران شدید در برخی مناطق روستایی موجب ریزش سقف خانه های گلی و خشتی فاقد استحکام شده و رانش زمین در برخی مناطق کوهستانی، موجب تخریب جاده های اصلی و راه های مواصلاتی روستاها شد.

با توجه به بارش بی وقفه باران های سیل آسا (موسمی) در روزهای آینده در مناطق مختلف پاکستان و نگرانی از جاری شدن سیل، از مقامات ایالتی و سازمان های مربوطه خواسته شده تا تمامی اقدامات لازم جهت اطمینان از مسدود بودن بندهای آب و عدم طغیان رودخانه ها در مناطق شهری و روستایی اتخاذ شود.

پاکستان در سال های گذشته شاهد حوادث سنگین جاری شدن سیل در مناطق مختلف کشور بود، این فجایع طبیعی بیش از میلیاردها دلار به مناطق مسکونی، عمومی و صنعتی ازجمله محصولات کشاورزی در چهار ایالت پاکستان خسارت وارد ساخت.

با توجه به بررسی های به عمل آمده در سال های 2011 و 2012 میلادی در پاکستان، جاری شدن سیل در ایالات سِند و بلوچستان این کشور حدود 3. 4 میلیارد دلار به زیرساخت ها، کشاورزی، آموزش و پرورش، بهداشت و مسکن پاکستان خسارت وارد کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1140

به "نگرانی از خطر باران های موسمی سیل آسا در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از خطر باران های موسمی سیل آسا در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید