هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره درمان سنتی کرونا

به گزارش آخرین خبر، سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود: گونه های گیاهی دارویی از قبیل: درمنه سانتونیکا که به عنوان روشی برای درمان بیماری کووید-19 معرفی شده باید ابتدا مورد آنالیز قرار گیرد و عوارض جانبی احتمالی آن معین گردد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره درمان سنتی کرونا

به گزارش ایسنا، این سازمان خاطرنشان کرد: از دارو های سنتی که به روش علمی مورد تایید قرار گرفته حمایت می گردد و ممکن است دارو های جایگزین و مکمل با فوائد بسیاری همراه باشند.

کوشش ها برای یافتن روش درمانی بیماری کووید-19 موجب شده تا فوائد گیاهان دارویی از قبیل: درمنه سانتونیکا مورد بحث قرار گیرد.

رئیس جمهوری ماداگاسکار بر اساس فوائد این گونه گیاهی از آن به عنوان روش درمانی بیماری کووید-19 نام برده است. در حالی که این ترکیب گیاهی هنوز به روش علمی مورد آزمایش قرار نگرفته، روسای چندین کشور آفریقایی به سفارش این داروی گیاهی اقدام نموده اند.

دفتر منطقه آفریقای سیاه سازمان جهانی بهداشت در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: حتی در صورتیکه روش های درمانی بر اساس فرایند های طبیعی و سنتی باشد تایید اثربخشی و ایمنی آن ها به وسیله آزمایشات و آنالیز ها حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت از همکاری با موسسات تحقیقاتی خبر داده تا محصولات دارویی سنتی به عنوان روش درمانی بیماری کووید-19 مورد آنالیز قرار گیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1045

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره درمان سنتی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره درمان سنتی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید