واکنش ایران به تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس

به گزارش آخرین خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به خبر تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس واکنش نشان داد.

واکنش ایران به تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس

به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس گفت: تاریخ نشان می دهد که ائتلافهای آمریکایی همیشه جز اسمی بی مسمی نبوده و تاکنون نه تنها امنیت ایجاد ننموده بلکه باعث ناامنی و بی ثباتی بیشتر در مناطق مختلف دنیا شده است.

موسوی با اشاره به احتیاج آمریکا به سوء استفاده از نام دیگر کشورها برای مشروع نشان دادن اقدامات یکجانبه خود اضافه نمود: این اقدام آمریکا که اهداف و مطامع خود را پشت نام معدود کشورهای دیگر پنهان می سازد نشانه ضعف و فقدان مشروعیت بین المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در انتها از کشورهای منطقه خواست تا با اتکاء به ظرفیت های خود و همسایگان در جهت امنیت پایدار و همه جانبه در منطقه گام بردارند. وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که طولانی ترین سواحل را در خلیج فارس دارد همچنان با قدرت تمام به حفظ منافع مالی و امنیتی خود از جمله امنیت و ایمنی کشتیرانی در این پهنه آبی ادامه خواهد داد.

گفتنی است کهائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که عملیات ش در آب های خلیج فارس را با هدف ادعایی محافظت از کشتی ها شروع نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 578

به "واکنش ایران به تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید