واگذاری پروژه های مسکن ملی به سازندگان بزرگ

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن در بسیاری از شهرها زمین آماده شده است و پروژه های بزرگ را به سازنده های بزرگ واگذار می کنیم.

واگذاری پروژه های مسکن ملی به سازندگان بزرگ

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در گفت وگویی در مورد اقدام ملی فراوری مسکن و تفاوت این طرح با مسکن مهر، گفت: مسکن مهر و طرح اقدام ملی همه ریشه در یک تکلیف قانونی دارند که به موجب آن وظیفه دولت و وزات راه و شهرسازی، فراهم کردن زمینه خانه دار شدن مردم است. در این طرح ها اولویت با قشر متوسط و اقشار کم درآمد است و دولت ها در هر دوره ای یک طرح را مطرح می نمایند.

وی اضافه کرد: در این دولت با توجه به تجربه ای که از مسکن مهر وجود داشت، سعی شد طرحی دنبال گردد که موتور متحرک آن خود مردم باشند. به شکلی که با حداقل مداخله، حداکثر تسهیل گری انجام گردد تا خود مردم در این طرح فعال باشند. این ویژگی وجه تمایز نخست طرح اقدام ملی با مسکن مهر است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ملزومات این طرح، انتخاب زمین در نقاطی است که امکانات و قابلیت زندگی داشته و درون محدوده و بافت شهری باشد. این مورد هم یکی دیگر از وجوه تمایز طرح اقدام ملی با مسکن مهر است.

وی اضافه کرد: در طرح مسکن مهر، هر جایی که توانستند زمین تهیه کردند حتی زمین هایی را در خارج از محدوده شهر در نظر گرفتند و ساخت و ساز انجام دادند. همین مساله باعث شد تا تعدادی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی بماند زیرا در جاهایی ساخته شده که به کار مردم نمی آید و فاقد امکانات اولیه است. اما خوشبختانه این مساله در طرح اقدام ملی اتفاق نیفتاد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه برای ثبت نام در طرح اقدام ملی محدودیت ها همان پنج مورد ذکر شده در دستورالعمل ثبت نام در این طرح است، گفت: بازپرداخت اقساط ساخت خانه در این طرح بستگی به پروژه و قراردادها دارد. در خیلی از شهرها زمین آماده و به صورت گروهی به خود مردم واگذار شد. به شکلی که با نظارت نظام مهندسی و طراحی آن ها هر 6 یا هشت نفر با دریافت تسهیلات از بانک کار را پیش می برند.

وی اضافه کرد: در بعضی موارد هم که محدودیت زمین وجود داشت، پروژه های بزرگتر طراحی شد و بر این اساس سازندگان بزرگ را دعوت کردیم که کار ساخت را انجام دهند. در این پروژه ها مردم به سازندگان معرفی می شوند.

وزیر راه و شهرسازی در مورد قانون وضع مالیات بر خانه های خالی و بدون ساکن و این که آیا این طرح درست است، گفت: قانون مالیات های مستقیم، در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرسازی نیست که در مورد آن اظهارنظر کند. در بسیاری از کشورها مالیات بر خانه های خالی وضع شده و اخذ می گردد. این قانون برای این است که سرمایه ها راکد نماند و دارایی ها مولد شوند.

اسلامی اضافه کرد: در همین خصوص یک تکلیف برعهده وزارتخانه بود که سامانه جامع املاک و اسکان را طراحی و در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهد. سال گذشته این کار انجام گرفت و اطلاعاتی با هدف راستی آزمایی در اختیار این سازمان قرار داده شد تا موجب تحرک بخش مسکن گردد. به این معنی که خانه های خالی فروخته یا اجاره داده شوند.

وی در مورد اقدامات انجام گرفته از سوی این مجموعه در مبارزه با کرونا نیز گفت: براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، مهم ترین وظیفه ای که وزارت راه و شهرسازی برعهده داشت، این بود که پروتکل های بهداشتی را براساس خطوط راهنمای وزارت بهداشت تدوین و در تمامی فضاهای مربوط به حمل و نقل عمومی مستقر و پیاده سازی کند.

اسلامی اضافه کرد: این موارد شامل غربالگری مسافران ورودی و خروجی، ضدعفونی وسیله های حمل و نقل، فضای کار کارکنان، وسایل به کار گرفته شده در فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، بنادر و همچنین حمل و نقل جاده ای بود که این مجموعه اقدامات از نیمه بهمن ماه شروع شد.

اسلامی توضیح داد: این اقدامات از همان زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در ووهان چین در 22 پایانه مرزی بین الملی زمینی، بنادر کشور، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهنی که تردد بین المللی در آن ها انجام می گردد، اجرا شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 833

به "واگذاری پروژه های مسکن ملی به سازندگان بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری پروژه های مسکن ملی به سازندگان بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید