وحشت سرایت کرونا از اروپا در تونس؛ مجلس: مرزها فورا بسته گردد

به گزارش آخرین خبر، کمیته امنیت و دفاع مجلس تونس از بیم اخبار فاجعه آمیز درباره کرونا در اروپا خواهان بسته شدن کامل مرزهای این کشور شد.

وحشت سرایت کرونا از اروپا در تونس؛ مجلس: مرزها فورا بسته گردد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون دفاع و امنیت در مجلس تونس، امروز دوشنبه از دولت خواست تا در سایه اخبار فاجعه بار در کشورهای نزدیک اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرزهای این کشور را کامل مسدود کند.

خبرگزاری تونس افریقیا امروز گزارش کرد، عماد الخمیری رئیس کمیسیون دفاع و امنیت در مجلس گفت، در پی جلسه امروز برای آنالیز پیامدهای شیوع ویروس کرونا و تصمیم های اخیر دولت، از دولت خواسته شد که به شکل فوری، مرزهای آبی، خاکی و هوایی تونس روی همه مسافران به و از خارج از کشور بسته گردد زیرا این موضوع، خطری علیه امنیت ملی تونس شده است.

الخمیری همچنین به وبگاه خبری رادیو موزاییک گفت، باید همه سفرها در همه سطوح داخلی و خارجی متوقف و همه نهادهای امنیتی و نظامی، قانون را درباره قرنطینه بخصوص قرنطینه موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، اجرا نمایند.

تونس اعلام نموده است که تا دیروز یکشنبه بیست مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نموده که بیشترشان از خارج از تونس وارد این کشور شده اند. به گزارش وزارت بهداشت تونس، هم اکنون بیش از پنج هزار شخص مشکوک به ابتلا، در خانه های خود، قرنطینه شده اند.

الخمیری همچنین گفته این موضوع را ما در نهایت اهمیت قلمداد می کنیم... مقامات کشوری و محلی باید درباره تجمع ها و فضاهایی که مردم در آن برخورد دارند، تصمیم هایی قاطعانه اتخاذ نمایند.

همچنین انور معروف وزیر حمل و نقل تونس خاطرنشان کرد که در صورت احتیاج حاضر است که کل حمل ونقل عمومی و تردد میان شهری را به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، متوقف کند.

به دستور معروف تا به امروز دو هواپیمای نظامی، تونسی های حاضر در رم ایتالیا را به تونس بازگردانده است. هواپیمای نخست، هفتاد تونسی و هواپیمای دوم پنج تونسی را که دو نفرشان درگذشته اند، به کشورشان بازگردانده است.

تونس پیشتر مرزهای دریایی خود را بسته اعلام نموده بود و فقط به کشتی های حامل کالا اجازه پهلوگیری می دهد. شمار پروازها با کشورهای اروپایی را نیز کاهش داده و از همه کسانی که از خارج وارد می شوند خواسته که خود را در قرنطینه خانگی قرار دهند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 917

به "وحشت سرایت کرونا از اروپا در تونس؛ مجلس: مرزها فورا بسته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت سرایت کرونا از اروپا در تونس؛ مجلس: مرزها فورا بسته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید