وزیر کشور تونس، مأمور تشکیل کابینه شد

به گزارش آخرین خبر، وزیر کشور تونس، با حکم رئیس جمهور این کشور، مأمور تشکیل کابینه و جانشین نخست وزیر مستعفی تونس شد.

وزیر کشور تونس، مأمور تشکیل کابینه شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از استعفای الیاس الفخفاخ از نخست وزیری تونس، بامداد یکشنبه هشام مشیشی وزیر کشور تونس جانشین وی شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، قیس سعید رئیس جمهور تونس در حکمی، مشیشی را مأمور تشکیل کابینه کرد.

بر این اساس، مشیشی اکنون 1 ماه زمان دارد تا کابینه ای را تشکیل دهد که از مجلس تونس رأی اعتماد بگیرد و در غیر این صورت قیس سعید با منحل کردن مجلس، انتخابات زودهنگام برگزار می نماید.

در تاریخ بیست وپنجم تیر ماه بود که الفخفاخ برای آنچه که اجتناب از وقوع کشمکش میان نهادهای (حکومتی) تونس اعلام شد، استعفانامه خود را به سعید تحویل داد. (جزئیات بیشتر)

پیش از آن، شماری از فراکسیون های مجلسی تونس یادداشت سلب رای اعتماد از الفخفاخ را به دفتر مجلس داده بودند که به امضای 105 عضو مجلس از فراکسیون های جنبش النهضه، قلب تونس و ائتلاف الکرامه رسیده بود.

الیاس الفخفاخ در اول آبان گذشته مامور تشکیل کابینه شد آن هم پس از اینکه الحبیب الجملی، نامزد جنبش النهضه در ماموریت تشکیل کابینه ناکام مانده بود.

انتخابات مجلسی تونس در چهاردهم 14مهرماه 98 برگزار گردید و در آن جنبش اسلام گرای النهضه با تصاحب 52 کرسی و حزب قلب تونس به ریاست نبیل القروی با 38 کرسی بیش ترین آرا را به دست آوردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1192

به "وزیر کشور تونس، مأمور تشکیل کابینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور تونس، مأمور تشکیل کابینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید