پاسخ به چند سوال متداول مردم درباره ویروس کرونا

به گزارش آخرین خبر، این گزارش به 8 سوال متداول و مهم مردم حول زمان راه های درمان و پیشگیری کرونا پاسخ داده است.

پاسخ به چند سوال متداول مردم درباره ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران ، اقشار مختلف مردم برای مقابله با بیماری کرونا باید به توصیه های بسیاری عمل نمایند. از سوی دیگر سوالاتی نیز در زمینه پیشگیری و درمان کرونا مطرح است که در این گزارش به 8 سوال مهم در زمینه بیماری کرونا پاسخ داده شده است.

1 . درمان بیماری کرونا چند روز زمان می برد؟

طبق نظرات پزشکان و محققین بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس کرونا بهبود می یابند اما زمان بهبودیافتن آن ها متفاوت است. بعضی از پزشکان معتقدند که زمان درمان و بهبود کامل بیماران از 4 تا 6 هفته طول می کشد بیماران در این مدت با توجه به شدت بیماری باید در بیمارستان یا منزل قرنطینه باشند.

2.دستگاه هایی که در سرویس های بهداشتی برای خشک کردن دست ها تعبیه شده، می تواند کرونا را از بین ببرد؟

خیر. بادهایی گرم که از دستگاه ها خارج می گردد در از بین بردن ویروس کوویید 19 بی اثر است. در صورت شستن دست با استفاده از مواد شوینده و پاک نماینده و سپس خشک کردن دست با استفاده از دستمال کاغذی یا دستگاه های خشک نماینده می توان ویروس را از بین برد.

3. آیا استفاده از بسته ها و کالاهای چینی می تواند ویروس را به افراد منتقل کند؟

خیر. سازمان بهداشت دنیای بارها بیان نموده است که ویروس کوویید 19 از طریف محصولات وارد شده از چین منتقل نمی گردد.

4. با وجود مرگ و میر بالای ویروس آنفولانزا در یک سال اخیر، چرا کرونا این قدر شیوع پیدا نموده و باعث نگرانی شده است؟

وجود واکسن برای آنفولانزا یکی از نکات مثبت کاهش کنترل شیوع این بیماری در دنیا است اما برای کرونا هنوز واکسنی به بازار نیامده است. ویروس آنفولانزا و کرونا اقشار آسیب پذیر و ضعیف جسمی مانند سالمندان و دارای بیمارهای خاص را در معرض خطر قرار می دهد به گونه ای که مرگ و میر این گروه ها 1 در 6 نفر است.

5. آیا بچه ها هم در مقابل کرونا آسیب پذیرند؟

بچه ها از ابتلا به کووید 19 مصون هستند اطفال نیز ضروری است تا به مانند سایرین از قرار دریافت در برابر ویروس محافظت شوند و به صورت مداوم دست هایشان ضدعفونی و شستشو گردد. در صورت ابتلای بچه ها به ویروس کرونا علائم خفیفی نسبت به بقیه خواهند داشتند.

6. مبتلایان به کرونا تا چه زمانی ناقل هم محسوب می شوند؟

نظراتی که تا به امروز به صورت رسمی منتشر شده شده از این است که زمانی یک بیمار مبتلا به کرونا را می توان از قرنطینه خارج کرد که بیمار بدون تب بر، تب آن قطع شده باشد. همچنین بیماران علائمی مانند سرفه نداشته باشد و ضمناً پاسخ آخرین دو تست بیمار منفی باشد.

7. عوارض و علائم بیمار مبتلا به کرونا چیست؟

بیماران مبتلا به کرونا علائمی مشابه با سرماخوردگی و آنفولانزا دارند. اما در بعضی گروه های سنی شدت آن بیش از این دو بیماری است.

تنگی نفس ناشی از سرفه های شدید، تب بالا، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی و گلو درد از علائم اصلی مبتلایان به کرونا است. در موارد شدیدتر علائمی مشابه با بیماری ذات الریه دارند که به عفونت دستگاه تنفسی می انجامد.

8. آیا داروی خاصی برای درمان بیماری کرونا ساخته شده است؟

تا به امروز پس از 3 ماه از شیوه کرونا هیچ گونه دارویی ویژه این بیماری ساخته نشده است. تنها با استفاده از داروهایی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد، می توان بدن را در برابر بیماری مقاوم کرد. همچنین در داخل کشور مجموعه های تحقیقاتی بسیاری به دنبال ساخت داروی ویژه کرونا هستند.

انتهای پیغام/4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 948

به "پاسخ به چند سوال متداول مردم درباره ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به چند سوال متداول مردم درباره ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید