پروژه بی پایان مترو اهواز!

به گزارش آخرین خبر، کمتر پروژه با اهمیتی مانند متروی اهواز در سطح کشور دیده می شود که با گذشت قریب به 15 سال بدون تکلیف باقی مانده باشد و به بهره برداری نرسیده است.

پروژه بی پایان مترو اهواز!

گروه دانشگاه خبرنگاران-سیدمحمدحسین موسوی؛* امروزه یکی از مسائل عدیده ای که در شهر اهواز وجود دارد و با آن سالیان سال است دست و پنجه نرم می کنیم، مسئله مترو است. کمتر پروژه با اهمیتی مانند متروی اهواز در سطح کشور دیده می شود که با گذشت قریب به پانزده سال بدون تکلیف باقی مانده باشد و به بهره برداری نرسیده است.

طبق نظر کارشناسان، دوره شروع و پایان این پروژه باید در مدت 6 سال به پایان می رسید، ولی متٲسفانه این پروژه از بهمن 1385 کلید خورد و تا امروز طبق آمار ارائه شده پیشرفت این پروژه کمتر از 30 درصد بوده و این یک فاجعه است که چرا واقعا مسئولان شهر اهواز با گذشت این همه سال کار چشم گیری نسبت به این موضوع انجام ندادند؟

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرق اهواز شروع می شود و پس از عبور از میدان های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غرب اهواز به انتهای راستا خود می رسد.

طول این راستا بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور 23 کیلومتر و شامل 24 ایستگاه است. این پروژه به دو گام دسته بندی می شود، گام نخست آن از فرودگاه تا مصلی با 16 ایستگاه تعیین شده است.

خط دوم قطار شهری اهواز نیز با 20 کیلومتر طول و 21 ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می یابد. کلیات این خط در سال 1388 در شورای عالی ترافیک تصویب و گام مطالعات آن از سال 1390 شروع شده است، اما با تٲخیر طولانی در خط یک این پروژه، معلوم نیست مردم اهواز تا چند سال دیگر باید منتظر باشند تا خط دوم مترو اهواز به نتیجه و بهره برداری برسد و این در صورتی است که مترو، یکی از مطالبات جدی مردم اهواز است، ولی با عملکرد بد و ضعیف مسئولان، مردم دیگر از خیر مترو گذشت کردند!

طبق گفته های شهردار اهواز، از ابتدای پروژه تا به امروز 500 میلیارد تومان هزینه شده است و این در حالی است که کمتر از 30 درصد پروژه تکمیل شده است!

جامعه دانشجویی اهواز، خواستار این هستند که نسبت به اینکه مبلغ هنگفتی هزینه شده و بدون نتیجه، توسط مسئولین مربوطه شفاف سازی شود که کجا و به چه صورت این مبلغ مصرف شده و این تعلل و تٲخیر 15 ساله غیر قابل تسامح در این پروژه از جانب چه کسی بوده است؟ آیا از جانب کارفرما (شهرداری) یا از جانب پیمانکار (شرکت کیسون) بوده که اگر از جانب پیمانکار بوده چرا تذکر جدی و فسخ قرارداد صورت نگرفته است و اگر از جانب کارفرما بوده چرا با مسئولین خطا کار برخورد صورت نگرفته است؟ لازم است دادستان اهواز، به عنوان مدعی العموم نسبت به این موضوع مهم ورود کنند و مشکل مترو را هر چه زودتر حل کنند.

سیدمحمدحسین موسوی-دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1118

به "پروژه بی پایان مترو اهواز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه بی پایان مترو اهواز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید