پیغام کاپیتان سابق تیم ملی با دو کلید واژه

به گزارش آخرین خبر، احترام، آن چیزی که اشکان دژاگه چند بار در مصاحبه هایش به آن اشاره نموده است، مثل مصاحبه دیروزش با ورزش 3 که شرمساری خود را بابت رفتاری که در تیم ملی دید، از دل یک رابطه ساده خانوادگی نقل می نماید: آدم انتظار دارد حداقل یک تشکر نمایند. وقتی پدر آدم سؤال کند که خبری نشد و کسی زنگ نزد، من باید بتوانم یک جواب بدهم. این برای من ناراحت نماینده بود که نمی توانستم جواب درستی به پدرم بدهم. بیشتر از این نمی خواهم صحبت کنم و همواره برای من افتخار بود برای کشورم بازی کنم.

پیغام کاپیتان سابق تیم ملی با دو کلید واژه

بیشتر از این اما باید صحبت کرد، درباره موضوعی ساده به نام احترام که بجا آوردنش بدیهی و فراموش کردنش عجیب است. تعداد بازیکنان بزرگی که بدون احترام از تیم ملی کنار گذاشته شدند، پرشمار است. اشکان به این جمع اضافه شده و این لیست در آینده نیز بزرگان دیگری را در خود جا می دهد.

احترام اما فقط در طریق خداحافظی با یک بازیکن ملی فراموش شده نیست، بلکه امکانات و شرایط حرفه ای فوتبال وقتی به قول اشکان دژاگه، کاپیتان سابق تیم ملی، افتضاح باشد در واقع به این حرفه احترام گذاشته نشده است. دژاگه آنچه را در فوتبال ایران به چشم دید، در چند جمله خلاصه می نماید: من انگیزه بازیکنان ایرانی را هیچ جا ندیده ام. فقط امیدوارم بیشتر به آنها برسند و امکانات بهتر گردد چون باید این را بگویم که متأسفانه امکانات برای لیگ برتر و لیگ یک افتضاح است. چیزهایی در ایران دیدم که اصلاً حرفه ای نبود و امیدوارم که بیشتر به آنها برسند و امکانات بهتر بشوند چون برای تیم ملی و بازیکنان و کشور بهتر است و اگر امکانات بهتر شوند، بیشتر از این ستاره در کشور ما هست.

این واژه افتضاح را از زبان کسی می شنویم که تجربه حرفه ای فوتبال دارد، از بزرگترین و مؤثرترین بازیکنان نسل اخیر فوتبال ایران است و تجربیات بین المللی اش این مسئولیت را برای او ایجاد می نماید که واقعیت را ساده ابراز کند. امکانات افتضاح نیز شامل بی احترامی مرسوم در فوتبال ایران است، زمین های تمرین که مخروبه هستند و استادیوم های کهنه با چهره تخریب شده. انکار این واقعیت ها سنگ روی سنگ نمی گذارد اما بیان آنها یاری می نماید و شاید دست کم شرمساری مسئولانش را باعث گردد.

احترام موضوع فراموش شده در فوتبال ایران است. پایبندی به اصول حرفه ای، از یک خداحافظی صمیمانه و تمجیدآمیز با یک ستاره ملی تا فراهم کردن امکاناتی که در شأن یک ورزشکار جوان باشد، نباید بی اهمیت باشند اما آنچنان بی اهمیت شده اند که حتی حرف زدن از آنها میان انبوهی از خبر، مته به خشخاش گذاشتن و ریزه گیری تلقی می گردد، چه بسا مثل برداشت از همین متن.

*روزنامه نگار

منبع: ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2017

به "پیغام کاپیتان سابق تیم ملی با دو کلید واژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام کاپیتان سابق تیم ملی با دو کلید واژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید