چین آمریکا را به اعمال استانداردهای دوگانه در خصوص هواوی متهم کرد

به گزارش آخرین خبر، سخنگوی دولت چین بر این باور است که آمریکا از استانداردهای دوگانه در طرح ادعاها علیه شرکت هواوی استفاده می نماید.

چین آمریکا را به اعمال استانداردهای دوگانه در خصوص هواوی متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، ژانگ یسوی سخنگوی دولت چین امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ایالات متحده در حال استفاده از استانداردهای دوگانه در ادعاهای مطرح شده علیه شرکت هواوی است.

دولت آمریکا شرکت هواوی را متهم نموده است که امنیت اطلاعاتی سایر کشورها را نقض نموده است.

وی در ادامه اضافه کرد: برخی مقام های آمریکایی اهمیتی برای قانون امنیت ملی چین قائل نیستند و ادعاهای زیادی را درباره آنچه که ریسک های امنیتی مرتبط با شرکتهای چینی می دانند، مطرح می نمایند.

این مقام چینی گفت: قانون 2017 چین از تجربیات سایر کشورها گرفته شده است و هدف اصلی این قانون حمایت و حفاظت از حقوق بشر و حقوق قانونی و مشروع افراد و سازمان ها است.

ژانگ گفت: این نوع رفتار، دخالت در فعالیت های اقتصادی با استفاده از ابزارهای سیاسی است و این رفتار مغایر با قوانین سازمان جهانی تجارت است. این اقدامات نظم بازار بین المللی را که بر اساس رقابت منصفانه پایه گذاری شده، مختل می نماید. این اقدام به نوعی استفاده از استانداردهای دوگانه علیه شرکت های چینی است.

آمریکا رایزنی های زیادی را با متحدانش درباره محصولات هواوی داشته و این شرکت چینی را متهم نموده است که امنیت اطلاعاتی کشورهای مختلف را تهدید می نماید.

با تور چین سفر کنید

این اتهامات از سوی کانادا مورد حمایت واقع شده است. کانادا دسامبر گذشته منگ وان ژو مدیر ارشد شرکت هواوی را به درخواست آمریکا بازداشت نموده است.

آمریکا خواهان استرداد مدیر ارشد هواوی به اتهام نقض تحریم های ایران شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 80

به "چین آمریکا را به اعمال استانداردهای دوگانه در خصوص هواوی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین آمریکا را به اعمال استانداردهای دوگانه در خصوص هواوی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید