چین و آمریکا تعرفه های جدید علیه یکدیگر را فعال کردند

به گزارش آخرین خبر، چین و آمریکا امروز دریافت تعرفه های اضافی بر کالاهای یکدیگر را شروع کردند تا جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا بیش از پیش تشدید گردد.

چین و آمریکا تعرفه های جدید علیه یکدیگر را فعال کردند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

مهر به نقل از رویترز نوشت: امروز، یکشنبه دهم شهریورماه، چین و آمریکا دریافت تعرفه های اضافی بر کالاهای یکدیگر را شروع کردند تا جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا بیش از پیش تشدید گردد. این در حالی است که دو کشور طبق قرارهای قبلی، در ادامه این ماه مذاکرات تجاری خود را از سر خواهند گرفت.

تعرفه های جدید از ساعت 7:31 صبح امروز به وقت تهران اجرایی شدند. پکن بر نفت خام آمریکا هم تعرفه 5 درصدی وضع کرد تا برای اولین بار از شروع جنگ تجاری بین دو کشور، سوخت هدف تعرفه قرار گرفته باشد.

دولت ترامپ تعرفه 15 درصدی را بر بیش از 125 میلیارد دلار از واردات چین وضع کرد که این شامل اسپیکرهای هوشمند، هدست های بلوتوثی و بسیاری از انواع کفش است.

چین هم در عوض دریافت تعرفه اضافی از بعضی واردات آمریکا، به ارزش 75 میلیارد دلار، را شروع کرد. این تعرفه های 5 تا 10 درصدی بر 1717 کالا از 5078 کالایی که از آمریکا به چین وارد می شوند وضع شده است. پکن دریافت تعرفه بر باقی این کالاها را از 15 دسامبر شروع خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 253

به "چین و آمریکا تعرفه های جدید علیه یکدیگر را فعال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و آمریکا تعرفه های جدید علیه یکدیگر را فعال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید