کانادا خواهان تحقیقات کامل در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرگزاری رویترز از اوتاوا، ترودو در قالب بیانیه ای که از طرف دفتر وی منتشر شد، اظهار داشت که ایران اکنون اعلام نموده که دلیل سقوط این هواپیما، خطای انسانی از سوی نیروهای مسلح اش این کشور بوده است.

کانادا خواهان تحقیقات کامل در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی در این بیانیه اضافه نمود: تمرکز ما بر تکمیل (تحقیقات)، مسئولیت خواهی، شفافیت و عدالت برای خانواده ها و عزیزان قربانیان است. این یک فاجعه ملی است و همه کانادایی ها بخاطر آن سوگوار هستند.

ترودو گفت: به همکاری با شرکایمان در سراسر دنیا ادامه می دهیم تا مطمئن شویم که تحقیقاتی دقیق و کامل انجام می گردد و دولت کانادا از مقام های ایرانی، انتظار همکاری کامل را دارد.9109

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراینی با 179مسافر و 9 خدمه پروازی که صبح چهارشنبه (18 دی) تهران را به مقصد کی یف پایتخت اوکراین ترک می کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه 147 مسافر ایرانی و 32 مسافر خارجی جان باختند.

صبح امروز (شنبه) ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری صورت گرفته اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با اشتباهای روی داده، برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 811

به "کانادا خواهان تحقیقات کامل در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا خواهان تحقیقات کامل در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید