کانادا: قطر می خواهد سازمان ملل را هم بخرد

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: پیشنهاد قطر برای انتقال اداره هوانوردی غیر نظامی سازمان ملل از مونترال کانادا به این امیرنشین کوچک خلیج فارس با واکنش تند و خشمگینانه مقامات کانادایی روبرو شده است.

کانادا: قطر می خواهد سازمان ملل را هم بخرد

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی که استانداردهای هوانوردی غیرنظامی را معین می نماید، از بدو تأسیس در سال 1946 تاکنون در مونترال کانادا واقع شده بود. قطر ماه گذشته با ارائه پیشنهادی گفت که میخواهد از سال 2016 به عنوان کشور محل استقرار این سازمان فعالیت کند.

این پیشنهاد شامل تأسیس ساختمان های جدید، تأمین هزینه انتقال اسباب و کارکنان و نیز تمام هزینه های ناشی از فسخ قراردادهای شغلی، مطابق با آیین نامه های سازمان ملل، است.

طی دیداری که جان بیرد، وزیر خارجه کانادا، ماه گذشته از قطر داشت، مقامات این کشور تصمیم خود برای ارائه این پیشنهاد را به اطلاع وی نرسانده بودند.

ریک راث، وزیر خارجه کانادا، در واکنش بدین امر گفت: آنها حتی ادب اینکه موضوع فوق را به صورت مستقیم و زمانی که وزیر خارجه در قطر بود، مطرح نمایند، را نداشتند.

متعاقب این امر وزیر خارجه کانادا قطر را متهم به ارائه مقدار زیادی پول برای انتقال این سازمان به دوحه نموده و گفت که این سازمان نباید به فروش گذارده گردد.

برای اینکه قطر بتواند بدین صندلی دست یابد باید 60 درصد آراء 191 عضو سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی را بدست آورد. رأی گیری در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.

قطر، یکی از امیرنشین های ثروتمند حاشیه خلیج فارس، در گذشته میزبانی جام جهانی 2022 را بدست آورده و پیشنهاد میزبانی المپیک تابستانی سال 2020 را نیز ارائه داده است. شائبه های زیادی درباره چگونگی انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی وجود دارد. بعضی منابع مستقل از احتمال ارائه رشوه توسط قطر به مقامات فیفا خبر داده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 321

به "کانادا: قطر می خواهد سازمان ملل را هم بخرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: قطر می خواهد سازمان ملل را هم بخرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید