کاهش قیمت نفت در آستانه تصویب پیمان جدید اوپک پلاس

به گزارش آخرین خبر، قیمت نفت در معاملات روز آدینه بازار آسیا با وجود احتمال توافق فراوریکنندگان اوپک پلاس با افزایش بیشتر کاهش فراوری نفت در اوایل سال 2020، کاهش پیدا کرد.

کاهش قیمت نفت در آستانه تصویب پیمان جدید اوپک پلاس

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آینده نفت برنت 21 سنت یا 0.3 درصد کاهش یافت و به 63 دلار و 18 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 14 سنت یا 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 58 دلار و 29 سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا بعدازظهر روز پنج شنبه تا مرز 59 دلار و 12 سنت صعود نموده بود.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با کاهش بیشتر فراوری نفت به منظور مقابله با اشباع عرضه بازار در سال میلادی آینده موافقت نموده اند. این توافق که باید رسما در نشست روز آدینه اوپک پلاس تصویب گردد، 500 هزار بشکه در روز دیگر به محدودیت عرضه اضافه می نماید. این گروه در حال حاضر میزان عرضه خود را 1.2 میلیون بشکه در روز محدود نموده و با اضافه کرده شدن 500 هزار بشکه، میزان محدودیت عرضه اوپک پلاس به 1.7 میلیون بشکه در روز می رسد که معادل 1.7 درصد از تقاضای جهانی است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز پنج شنبه اظهار کرد: پنل وزیران انرژی شامل عربستان سعودی و روسیه به اوپک پلاس توصیه نموده اند کاهش فراوری را به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

نواک گفت: ما واقعا ریسک مازاد عرضه را در سه ماهه اول به دلیل تقاضای فصلی کمتر برای محصولات پالایشی و نفت خام مشاهده کردیم. وی در ادامه اضافه کرد: این محدودیت عرضه تا انتها سه ماهه اول سال 2020 ادامه خواهد داشت که زمان کوتاهی در مقایسه با پیشنهاد بعضی از وزیران اوپک برای ادامه محدودیت عرضه تا ژوئن یا دسامبر سال 2020 است.

تقویت قیمتهای نفت تحت تاثیر اقدامات اوپک پلاس به نفع فراوریکنندگان آمریکایی خواهد بود که با وجود کاهش شمار دکلهای حفاری، به رکوردشکنی رشد فراوری نفت خود ادامه می دهند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای بالاتر نفت همچنین از عرضه اولیه عمومی سهام شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی پشتیبانی خواهد نمود. سه منبع مطلع به رویترز گفتند آرامکوی سعودی عرضه اولیه عمومی سهام را 32 ریال سعودی (8.53 دلار) به ازای هر سهم قیمت گذاشته و 25.6 میلیارد دلار از عرضه اولیه خود کسب خواهد نمود و رکورد 25 میلیارد دلار عرضه اولیه سهام شرکت چینی علی بابا در سال 2014 را می شکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 630

به "کاهش قیمت نفت در آستانه تصویب پیمان جدید اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت نفت در آستانه تصویب پیمان جدید اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید