گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، کرانچار: مستقیم و غیر مستقیم به اسدی تذکر داده بودم، به عقب بازگردیم باز هم با همان شرایط به مصاف میانمار می رویم

به گزارش آخرین خبر، سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان گفت: به عقب بازگردیم باز هم با همان شرایط به مصاف میانمار می رویم.

گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، کرانچار: مستقیم و غیر مستقیم به اسدی تذکر داده بودم، به عقب بازگردیم باز هم با همان شرایط به مصاف میانمار می رویم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، تیم فوتبال امید که با بازیکنان زیر 21 سال وارد بازی های آسیایی شد. بعد از صعود از گروه مرگ این رقابت ها به عنوان صدرنشین در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کره جنوبی رفت که با تیم زیر 23 سال به این رقابت ها آمده بود و از 3 بازیکن بزرگسال هم استفاده می کرد. کره جنوبی ستاره خود که عضو تاتنهام است به همراه سه بازیکن دیگر که در جام جهانی 2018 حضور داشتند را هم به همراه داشت. در نهایت تیم امید در دیدار مقابل کره جنوبی بازنده شد تا دست خالی این رقابت ها را ترک نمایند. زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید در خصوص دستاوردهای تیمش از حضور در بازی های آسیایی و اهدافی که از قبل معین نموده بودند، صحبت های زیر را انجام داد.

با بازیکنان زیر 21 سال به مصاف تیمی با میانگین 25 سال رفتیم

وی در خصوص اینکه چه ارزیابی از حضور در بازی های آسیایی و حذف زودهنگام در این مسابقات دارد، گفت: فکر می کنم به هدفی که ما برای آن به اینجا آمدیم و بر اساس آن برنامه ریزی کردیم، دست یافتیم. منظور از هدف این است که نمایش های بسیار خوبی را از بازی تیم مان دیدیم. به شکلی که به عنوان تیم اول به گروه بعد صعود کردیم و در یک فینال زودرس به کره جنوبی خوردیم. کره جنوبی از شانس های اصلی قهرمانی در این تورنمنت است. با وجود این مسئله بازیکنان ما تا دقیقه 42 شانه به شانه تیم حریف رقابت کردند و شانس های گلزنی هم در این بازی به وجود آوردند. کره جنوبی دو گل به ثمر رساند و در سایر دقایق با وجود میانگین سنی زیر 21 سال که هدف مان صعود به المپیک است، پیروز شدیم مقابل کره جنوبی که میانگین سنی 25 سال داشت و چهار بازیکن از جام جهانی به همراه آورده بود، بازی خوبی به نمایش بگذاریم. آنها با آوردن این تیم حامی پیامی مهم بودند که فقط قصدشان رسیدن به قهرمانی است و در این راه دست به هرکاری می زنند.

توانستیم تمامی بازیکنان مان را محک بزنیم

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان تأکید کرد: چیزی که جزو دستاوردهای برجسته ما در این تورنمت بود، این است که با وجود نتیجه ای که در بازی با میانمار کسب کردیم، در آن مسابقه با توجه به کارت زرد تعدادی از بازیکنان و مصدومیت بعضی دیگر، به بازیکنان دیگر هم فرصت حضور در این میدان سخت را دادیم. به همه بازیکنان خوب ما فرصت بازی رسید و توانستند توانایی خود را نشان بدهند و تیم محک خوبی خورد. قطعاً در بازی های بین المللی متعدد پیش رو بازیکنان ما می توانند بیش از پیش بر اعتماد به نفس خود بیافزایند و با آمادگی بیشتر به رقابت های پیش رو برویم.

اعتقاد من این است که باید با بازی هجومی به حریف حمله ور شد

سرمربی تیم فوتبال امید در پاسخ به این سوال که با وجود استفاده کره جنوبی از 4 بازیکن حاضر در جام جهانی و نفرات بزرگسال و زیر 23 سال تمایلی برای بازی تدافعی و بسته نداشتند، گفت: قبل از بازی با کره جنوبی این تیم را به خوبی آنالیز کردیم و تمام نقاط قوت و ضعف حریف را ارزیابی کردیم. سرمربی تیم فوتبال امید، گفت: اعتقاد من این است که باید به صورت هجومی به سمت حریف حمله ور شد اما این مسئله را هم باید در نظر بگیریم که ما در مرحله حذفی بودیم. در این مرحله فقط برد می تواند شما را به مرحله بعد ببرد. با در نظر دریافت همه جوانب تکالیفی را هم برای تک تک بازیکنان در نظر گرفتیم از بازیکنان خط حمله گرفته تا مدافعان وظایف خاص خودشان را داشتند و باید وظایف تدافعی هم انجام می دادند. تا زمانی که گل خوردیم بازیکنان به تکالیف خود به بهترین شکل عمل کردند. در دقایقی از بازی حتی جلوتر از حریفمان بودیم که موقعیت های گلزنی هم کسب کردیم اما استفاده نکردیم. بعد از بازی یک بر صفر کره جنوبی به خودش آمد و توانست از تجربه ای که دارد به عنوان ابزار برتر نسبت به ما استفاده کند.

نسلی پخته و آماده در اختیار جامعه فوتبال ایران قرار می گیرد

کرانچار در ادامه اعلام نمود: شاید الان بتوان گفت اگر کارمان را زودتر آغاز می کردیم و اردوهای بیشتری را پشت سر می گذاشتیم، نتیجه به شکل دیگری رقم می خورد. بله شاید می توانستیم دو سه مرحله بالاتر برویم، اما همه می دانستیم تیمی که به تازگی جمع شده، نمی توان با یکی دو ماه برگزاری اردوی زودتر بتوان تا مرحله نهایی پیش برد. به عقب باز نمی گردیم. از این پس اردوهایی که برگزار می کنیم، همه در تقویم فیفا خواهد بود و بازیکنان لژیونر هم می توانند در کنار تیم حضور یابند. این فرصت برای تمام بازیکنان فراهم است تا شانس خود را امتحان نمایند و به استحکام تیمی خودمان با کیفیت این بازیکنان هم بیافزاییم. رده های سنی جوان و بازیکنان زیر 19، زیر 17 و زیر 16 سالی که در اختیار داریم یکی دو سال دیگر تازه تجربه ای بیشتری نسبت به قبل به دست می آورند و به رشد و بلوغ یک بازیکن دست می یابند که این اتفاق یک دستاورد بزرگ برای جامعه فوتبال ایران خواهد بود و در صورت راهیابی به المپیک و تجربه حضور در این تورنمنت بزرگ نسلی کاملاً پخته و با تجربه در اختیار فوتبال ایران قرار می گیرد.

به عقب بازگردیم باز هم با همان شرایط به مصاف میانمار می رویم

کرانچار در خصوص اینکه بعد از بازی با عربستان و کره شمالی همه به تیم امیدوار شدند و آیا در صورت بازگشت دوباره به دیدار مقابل میانمار باز هم تصمیم به مدیریت بازی در این دیدار را می گیرد، گفت: به هیچ وجه اگر به عقب بازگردیم در تصمیمم تغییری به وجود نمی آید. در آن مسابقه به 6 بازیکن فرصت دادیم در این میدان سخت کسب تجربه نمایند. این بازیکنان کوشش کردند تا ارزش های خود را نشان دهند و همچنین هدف ما این بود که به بازیکنانی که طی 72 ساعت دو مسابقه سخت را پشت سر گذاشتند، استراحت بدهیم. همچنین این فرصت را برای سایر نفرات فراهم کردیم که این نفرات را محک بزنیم و این احساس را نداشته باشند که به عنوان بازیکن تمرینی به اینجا آمدند و فقط همراه ما هستند. خیر اینطور نبود. این بازیکنان هم عضو تیم امید هستند و باید محک بخورند. در نهایت هم تیم اول شدیم. اما با این وجود از روی بدشانسی یا خوش شانسی به کره جنوبی خوردیم که در اینجا شکل اصلی تیم ما رونمایی شد. همه کارشناسان بر این عقیده هستند. حالا باید کار را با قدرت پیش برد. بازیکنان ذخیره هم مقابل میانمار تمام کوشش خود را کردند. میانمار تنها شانس خود را دنبال می کرد که بتواند به عنوان تیم دوم یا سوم به مرحله بعد برود. این مسئله خللی در کار ما ایجاد نمی کند. همه بازیکنان اعضای تیم ما برای مسابقات مقدماتی و انتخابی المپیک هستند.

در بعضی پست ها احتیاج به آنالیز بیشتر بازیکنان داریم

وی در خصوص اینکه آیا بر این عقیده است که آیا با همین تیمی که در مقابل کره جنوبی بود می توانیم به المپیک راه یابیم یا اینکه باید تغییراتی به وجود بیاوریم، گفت: در خلال چینش و گزینه هایی که از اردیبهشت تا آغاز مسابقات داشتیم توانستیم به جز این 20 بازیکن که در اردوی فعلی بودند، به 35 بازیکن برسیم. در طی این مسابقات نشان داده شد که شاید در پست هایی احتیاج به جذب بازیکنان دیگر داریم. مثلاً در پست دفاع راست و دفاع چپ می توانیم آنالیز های بیشتری انجام دهیم. در پست پلی میکر در لیست گسترده ای که فدراسیون خاطرنشان کرد، بازیکنی حضور نداشت. باید این فرصت را برای سایر بازیکنان مهیا کرد تا بازیکنان برای بازی های انتخابی المپیک آماده و مهیا شوند و به هماهنگی با سایر نفرات برسند. بازیکنان لژیونر هم فرصت همراهی با ما را نداشتند و قوانین بین المللی این اجازه را به آنها نمی داد. نقایصی داریم و باید این مسائل را رفع کنیم.

بازیکن خاطی تمامی خطوط قرمز را رد کرد

کرانچار در خصوص اخراج یک بازیکن به دلیل مسائل انضباطی، گفت: قطعاً سؤال شما در خصوص محمد امین اسدی است. با وجود اینکه او به دفعات رفتارهایی را انجام داد که مورد پسند شئونات جمهوری اسلامی ایران نبود و همچنین از موازین انضباطی تیم ملی فاصله می گرفت. در ابتدا سعی کردم با او صحبت کنم و کوشش کنم به صورت مستقیم و غیر مستقیم با رفتارم به اطلاع او برسانم که رفتارش را اصلاح کند و روح انضباطی تیمی را حفظ کند. متأسفانه در خصوص آخر خطایی را انجام داد که تمام خطوط قرمز را رد کرد. به عنوان یک تذکر جدی این جریمه در نظر گرفت. درها را به روی او نمی بندیم و امیدواریم این اتفاق بتواند رفتار او را اصلاح کند و به رفتار شایسته ای برسد که بتواند شایسته نماینده مردم و یک نظام باشد. هر بازیکنی که در اردوی تیم امید هست، یکی از معیارهایش داشتن شخصیت مناسب برای رعایت قوانین و مقررات کشور و تیم ملی است. سایر بازیکنانی که در اردو حضور داشتند، سعی کردند به قوانین احترام بگذارند و مثل او آنقدر پا را فراتر از حد غیر مجاز نگذاشتند. بازیکنان داخلی و لژیونر وقتی به اردو می آیند باید بدانند چه بار مسئولیتی را به دوش می کشند. هیچ تفاوتی بین بار مسئولیت بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان و امید نیست. باید در هر دو مورد به قوانین احترام گذشت و شان تیم ملی را حفظ کرد.

باشگاه ها باید مثل آموزگار بازیکنان متخلف را اصلاح نمایند

وی در خصوص اینکه آیا در خصوص تغییر رفتار اسدی که در تیم پرسپولیس عضویت دارد، از برانکو، سرمربی این تیم مشاوره خواهد گرفت، گفت: به وسیله برانکو نه، بلکه به وسیله باشگاه پرسپولیس کوشش می کنیم اطلاعات لازم را بگیریم. انتظار داریم باشگاه پرسپولیس کوشش کند تا در این مورد اقدام لازم صورت بگیرد. در حال حاضر کاملاً کیفیت بازیکن و اشتباهاتی که دارد معین شده و تصویر معینی از این موضوع داریم. باید همه عوامل باشگاه برای راهنمایی این بازیکن کوشش نمایند و او را به جهت حرفه ای باز گردانند. می دانید حرفه ای بودن بسیار سخت است و شرایط دشواری دارد. حرفه ای بودن در زندگی احتیاج به ایثار برای عدم انجام رفتارهای زیادی دارد. باور دارم همکار من برانکو که به عنوان مربی همواره با او در ارتباط بودم به عنوان یک آموزگار برای بازگرداندن این بازیکن به شرایط حرفه ای کوشش خواهد نمود. واقعاً حیف است با توجه به کیفیت هایی که این بازیکن دارد، نتواند به پیشرفت لازم برسد. او جایگاهش را نزد ما از دست نداده، اما تا زمانی که این اشتباهات را در ذهن خود دارد و رفتارش را اصلاح ننموده، نمی تواند نزد ما بازشود. انتظار ما از باشگاه است. بازیکن بیشترین وقت خود را در باشگاه می گذارند و همه باشگاه باید به صورت آموزگار با بازیکنان متخلف خود برخورد نمایند و او را به جهت درست بازگردانند. نباید با اعمال فشار مجدد باعث از بین رفتن بازیکن شوند. ما می خواهیم بازیکن باز شود نه اینکه کیفیت او به طور کامل از بین برود.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 550

به "گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، کرانچار: مستقیم و غیر مستقیم به اسدی تذکر داده بودم، به عقب بازگردیم باز هم با همان شرایط به مصاف میانمار می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، کرانچار: مستقیم و غیر مستقیم به اسدی تذکر داده بودم، به عقب بازگردیم باز هم با همان شرایط به مصاف میانمار می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید