2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور آلوده به انواع مواد مخدر هستند، راه حل وزارت بهداشت برای حفظ سلامت روان

به گزارش آخرین خبر، حاجبی گفت: حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور انواع مواد مخدر استعمال می نمایند.

2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور آلوده به انواع مواد مخدر هستند، راه حل وزارت بهداشت برای حفظ سلامت روان

احمد حاجبی رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرنگار اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت حفظ و ارتقای سلامت روان مردم جامعه است و طرح های خوبی در این خصوص اجرا شده است.

او ادامه داد: اختلالات روحی و روانی در بین مردم کشور مانند سایر کشور ها وجود دارد، اما ذکر این مسئله که مردم ایران افرادی عصبی هستند یک تصور نادرستی است.

حاجبی تاکید نمود: بر اساس آمار های منتشر شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور انواع مواد مخدر استعمال می نمایند و وزارت بهداشت به آمار های این ستاد استناد می نماید.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت اظهار داشت: بروز اختلالات روحی و روانی همواره به عنوان یک ریز فاکتور جهت مصرف مواد مخدر و دخانیات محسوب می گردد، اما این بدان معنی نیست که درصد زیادی از مردم دچار اختلالات روحی و روانی بوده و سطح سلامت روان افراد جامعه پایین است.

او گفت: مسائل مالی و بیکاری باعث شده تا آستانه تحمل مردم در هر جامعه ای کاهش پیدا کند و وزارت بهداشت پکیج های آموزشی در زمینه حفظ و ارتقای سلامت روان افراد جامعه دارد.

سلامت روان؛ نخستین گام برای سلامت پزشکی جامعه است

حاجبی یادآوری کرد: امروزه یکی از مسائل و اختلالات روحی و روانی موضوع افسردگی است و این مسئله می تواند به عنوان یک ریز فاکتور مهم در سلامت روان جامعه محسوب می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 607

به "2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور آلوده به انواع مواد مخدر هستند، راه حل وزارت بهداشت برای حفظ سلامت روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور آلوده به انواع مواد مخدر هستند، راه حل وزارت بهداشت برای حفظ سلامت روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید