آمریکا با تحریم های جهانی خود، دلار را تضعیف کرد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، گفت که واشنگتن با اعمال تحریم های یک جانبه در سراسر جهان و استفاده ابزاری از حاکمیت دلار، اشتباهی بزرگ اما متداول را مرتکب گردیده است.

آمریکا با تحریم های جهانی خود، دلار را تضعیف کرد

او با اشاره به این که آمریکا اعتماد و ایمان به دلار را به عنوان یک ابزار مالی بین المللی خدشه دار نموده است گفت: به نظر من شرکای آمریکایی ما اشتباه بزرگ استراتژیکی مرتکب گردیده اند.

پوتین ادامه داد: این اشتباه متداول همه امپراطوری هاست؛ وقتی همه چیز خوب و پایدار به نظر می رسد، عواقب منفی بالقوه، نادیده گرفته می شوند. اما این عواقب دیر یا زود مشکل ساز خواهند شد.

رییس جمهور روسیه گفت: بالا رفتن قیمت نفت به بیش از 85 دلار، که برای اولین بار بعد از 2014 اتفاق می افتد، به علت عوامل سیاسی خارجی بوده است. این شامل تحریم های ایران می باشد که باید گفت غیرقانونی هستند و برای اقتصاد دنیا مضرند. سیاست های آمریکا در ونزوئلا و لیبی هم باعث کاهش شدید فراوری گردیده است.

وی بیان داشت: روسیه در حال کاهش سهم دلار در تبادلات بین المللی و ذخایر ارزی خود است و در ماه می، پوتین اظهار داشت که روسیه دیگر نمی تواند به دلار اعتماد کند.

پوتین روز چهارشنبه هم در اجلاس انرژی روسیه گفت: ما دیدار خوبی با ترامپ در هلسینکی داشتیم. اما اگر در مورد نفت صحبت می کردیم، من به او می گفتم که اگر می خواهد مسئول جهش قیمت ها را پیدا کند، باید در آینه به آن نگاه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 8

به "آمریکا با تحریم های جهانی خود، دلار را تضعیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با تحریم های جهانی خود، دلار را تضعیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید