ایران - چین: مجنون کی روش، شیفته لیپی

به گزارش آخرین خبر، کارلوس کی روش-مارچلو لیپی؛ تقابلی که باورداریم هردو سویش برای ایرانی ها حاوی یادگاری های بسیار است. یک دوراهی شیرین میان مربیانی که برای فوتبال دوستان ایرانی خاطره سازند.

ایران - چین: مجنون کی روش، شیفته لیپی

سلام به مربیان خاطره ساز

حمیدرضا عرب، کارلوس کی روش - مارچلو لیپی؛ این تقابل جذابیت هایی فراآسیایی دارد. یقین داشته باشید که چشم بسیاری ازایتالیایی ها و پرتغالی ها به این بازی دوخته شده است. بازی مربیانی صاحب سبک، ماهر و چیره دست که درطول دوران فعالیت خود سکان راهنمایی تیم های بزرگی را دراروپا تجربه نموده اند. لیپی بدون شک می تواند دستاوردهای اروپایی اش را به رخ کی روش بکشد. او افتخاری نمانده بود که با یونتوس چنگ نزده باشد. کالچو، جام باشگاه های اروپا، جام حذفی ایتالیا، سوپرکاپ اروپاو سوپر کاپ ایتالیا عناوینی است که تئورسین فوتبال دنیا با بانوی پیرسرزمین چکمه ها تجربه کرد. اوج افتخاررا اما پیرمرد جذاب فوتبال ایتالیا درسال2006به دست آورد. روزی که ایتالیا با انبوهی از ستاره های آن روزها بربام فوتبال دنیا ایستاد.

کارلوس کی روش درویترین افتخارات اروپایی اش به گرد پای مردکهنه کارفوتبال ایتالیا نمی رسد اما سرمربی تیم ملی کشورمان یقینا می تواند کارنامه اش درکاربا فوتبال آسیا و تیم ملی ایران را به رخ لیپی بکشد وفاخردستاوردهای بزرگی باشد که با تیم ملی ایران به دست آورده است؛ کاری که لیپی هرگزبا تیم ملی چین تجربه اش ننموده است.

با تور چین همراه باشید

کی روش برخلاف لیپی دراولین تجربه حضوردررقابت های انتخابی جام دنیای، تیم ملی ایران را به سختی و مشقت بسیارراهی جام دنیای کرد.او تیمی که به سبب ناکامی درصعود به جام دنیای 2010وپیامدش حذف ازجام ملت های آسیا دروضعیت روحی و روانی مناسبی قرارنداشت را ازخاک بلند کرد. کی روش فوتبال زخم خورده آن روزگار ایران را آرام، آرام درمسیرموفقیت های پی درپی قرارداد وتوانست درهمان ابتدای راه صعود به جام دنیای را به فوتبال ایران هدیه دهد. گرچه کی روش دربازی های جام ملت های 2015استرالیا به سبب ناداوری ها وبداقبالی هایش به توفیق نرسید اما مردپرتغالی باردیگرفوتبال ایران را به جام دنیای2018برد تا اولین مربی تاریخ فوتبال ایران لقب بگیرد که دو بارپی در پی ایران را به جام دنیای سوق داده است.

حالا لیپی با آن همه افتخار مردی را مقابل خود می بیند که فوت و فن کاردرتیم ملی ایران را به خوبی یادگرفته است وعمیقا می داند که ازفوتبالیست های ایرانی چگونه بازی بگیرد. لیپی درشرایطی که جزبه لطف هزینه های سرسام آورمالکان تیم گوانگ ژو قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد، هرگزبا چین به توفیق بزرگی نرسیده و به نظرمی رسد درمخمصه بازیکنان انعطاف ناپذیر وکم استعداد چینی گیرافتاده است. او درعین حال ماندگاری اش درفوتبال چین را درگروی این بازی می بیند. دیداری تک حذفی که بازنده اش باجام وداع خواهد نمود.

بازی با تیم ملی ایران به نظرمی رشد همچون چالشی باشد که پیرمرد سردوگرم چشیده فوتبال ایتالیا درفینال 2006با تیم ملی فرانسه تجربه کرد. بازی فراترازسختی که ما باورداریم مردمحبوب فوتبال ایتالیا بازنده اش خواهد بود و با پیش زمینه ای پرباروکارنامه ای طلایی به احتمال فراوان شکست خورده ماجراجویی های کارلوس کی روش با فوتبال ایران خواهد شد.

لیپی به هرشکل می تواند با خلق هرنتیجه ای به یک چیزمطمئن باشد. او با شکست دراین میدان هم برای ما محبوب خواهند ماند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 40

به "ایران - چین: مجنون کی روش، شیفته لیپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران - چین: مجنون کی روش، شیفته لیپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید