حمایت از کشاورزی از اولویت ها است

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، عبداله رضیان دوشنبه شب در مراسم افتتاح بزرگترین نمایشگاه تخصصی سم، کود، نهال و نهاده ها، سیستم های نوین آبیاری و آب و خاک کشاورزی در قائم شهر، اظهار کرد: کشاورزی در مازندران حرف اول را می زند و اقتصاد برتر محسوب می گردد و از جمله محورهای مورد تأکید دولت و مجلس است.

حمایت از کشاورزی از اولویت ها است

وی توضیح داد: در کوشش هستیم در جهت افزایش ظرفیتهای بخش کشاورزی و کیفی کردن فراوری، کوشش کنیم و با استفاده بهینه از ظرفیت فراوری با یاری بخش خصوصی به فراوریات داخلی یاری کنیم.

رضیان با اشاره به وجود ظرفیتهای بسیار خوب در بخش کشاورزی، اعلام کرد: در شرایط جدید کشور، مجلس و دولت با حمایت از فراوریات کشاورزی و دادن سوبسید ارز به محصولات کشاورزی، از بالا رفتن قیمت نهاده های کود وسم نسبت به سایر اقلام، جلوگیری کردند.

نماینده قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و جویبار درمجلس شورای اسلامی گفت: محورهای کشاورزی مورد تأکید دولت و مجلس است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از افتتاح بزرگترین نمایشگاه تخصصی سم، کود، نهال و نهاده ها، سیستم نوین آبیاری و آب و خاک اطلاع داد.

عزیزاله شهیدی فر نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه نمایش توانمندیها، و داشته های کشور و استان مازندران و شناخت ظرفیتها و پتانسیل های بخش خصوصی در تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی است.

وی در خصوص حضور برخی از فراوریکنندگان خارجی در این نمایشگاه، شرح داد: جهان به روز درحال پیشرفت است و ما نمی توانیم از این غافله عقب بمانیم و دعوت از فراوریکنندگان خارجی موجب تبادل نظرات و مراودات بین کشورها می گردد تا بتوانیم توانمندیها و فراوریات خود را با علم روز همراه کنیم.

شهیدی فر توضیح داد: در این نمایشگاه بخش خصوصی با یاری بخش دولتی، دستاودهای خود را به نمایش گذاشته اند و افزایش کمی و کیفی فراوریات را می توان از مهمترین دستاوردهای آن دانست.

رئیس جهادکشاورزی مازندران برگزاری کارگاههای آموزشی، دعوت از پیشکسوتان و فراوریکنندگان برتر محصولات زراعی و باغی مازندران و استانهای همجوار را از دیگر برنامه های این نمایشگاه نام برد.

یادآور می گردد بزرگترین نمایشگاه تخصصی سم، کود، نهال و نهاده ها، سیستم های نوین آبیاری و آب و خاک از 21 تا 25 آبان در سایت نمایشگاه بین المللی قائم شهر در دوسالن و 120 غرقه و باحضور فراوریکنندگان داخلی و تعدادی از کشورهای خارجی در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 44

به "حمایت از کشاورزی از اولویت ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از کشاورزی از اولویت ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید