روند اجرای پروژه های میراث فرهنگی کرمان آنالیز شد

به گزارش آخرین خبر، روند اجرای پروژه ساماندهی قلعه دختر و اردشیر، بام کرمان، باغ شاهزاده و میمند در دیدار استاندار کرمان با معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مورد ارزیابی نهاده شد.

روند اجرای پروژه های میراث فرهنگی کرمان آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز پنجشنبه 6 دی در دیدار با استاندار کرمان گفت: برخی مکان های گردشگری از جمله باغ شاهزاده کرمان ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد.

او اضافه نمود: قرار شد سیستمی برای جلب سرمایه گذار در این رابطه تعریف گردد تا مباحث حاکمیتی در حوزه های مرمت، حفظ فضای سبز، ارائه خدمات به گردشگران و غیره به خوبی پیگیری گردد.

او درباره کویر لوت نیز گفت: قرار شد در این رابطه نقشه گردشگری تدوین و پیش نویس آن به استان ارسال شده تا پس از اعمال نظرات استان در آن، برنامه جامعی در این نقطه اجرایی گردد.

طالبیان با اشاره به اینکه پشتیبانی های بودجه ای و تجهیزاتی برای اجرای پروژه های میراث فرهنگی استان کرمان احتیاج است، گفت: پایگاه بیایان لوت باید تقویت شده و افراد متخصص به کار گرفته شوند تا بتوان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کویر لوت تنها اثر طبیعی کشور است و به دلیل پهنه زیاد و قرار دریافت در سه استان، حساسیت ویژه ای دارد و کوشش می گردد برکات آن در زندگی مردم این مناطق اثرگذارتر باشد.

طالبیان اعلام نمود: برای حفاظت از درختان باغ شاهزاده و آسیب های بیولوژیکی که وجود دارد، تحقیقاتی صورت گرفته و کوشش می گردد برای حفاظت از درختان آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

او گفت: برای مرمت و ساماندهی اطراف باغ شاهزاده طرح جامعی نیز در دست انجام است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در میمند نیز مباحثی درباره آلودگی های کارخانه های اطراف آن وجود دارد که مقرر شد تا آخر سال تغییراتی ایجاد گردد تا آلودگی تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

طالبیان با اشاره به اینکه قلعه دختر و قلعه اردشیر ریشه تاریخی کرمان است و باید به مقصد گردشگری تبدیل گردد، بیان نمود: برخی از خانه ها در این محدوده دارای ارزش تاریخی است و باید حفظ و بخشی نیز فاقد ارزش تاریخی هستند که باید تملک شده و زمین ما عوض در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد.

او با اشاره به پروژه بام کرمان نیز با تاکید بر اینکه از نظر میراث فرهنگی، منظر طبیعی و فرهنگی یک منطقه بسیار مهم است، گفت: باید دقت نظر بیشتری درباره اجرای پروژه های توسعه ای گردد تا طبیعت و منظر مکان های دارای ارزش تاریخی یا طبیعی دچار تغییر نگردد و به همین دلیل مقرر شد استان کرمان گزارشی درباره پروژه بام کرمان تهیه و ارسال کند تا پس از آنالیز های مورد احتیاج، نتیجه آن را اعلام کنیم.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان نیز گفت: برای حفظ درختان باغ شاهزاده کرمان از آفات، کارهای تحقیقاتی با یاری بخش باغبانی دانشگاه باهنر شروع شده و در این رابطه دستورالعمل جامعی تدوین خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 76

به "روند اجرای پروژه های میراث فرهنگی کرمان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند اجرای پروژه های میراث فرهنگی کرمان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید