ساماندهی نشدن رودخانه ها علت تشدید آسیب های سیل

به گزارش آخرین خبر، فرماندار شفت گفت: ساماندهی نکردن رودخانه ها سبب تشدید آسیب های سیل در شهرستان شفت شد.

ساماندهی نشدن رودخانه ها علت تشدید آسیب های سیل

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا محسنی در نشست ستاد مدیریت بحران شفت با اشاره به این که مجموع خسارت های تحمیل شده سیل در این شهرستان بالغ بر 17.5 میلیارد تومان است، اظهار کرد: ایمن سازی و اقدامات اولیه در خصوص سیل باید هرچه سریع تر انتها یابد.

وی با اشاره به این که عدم ساماندهی رودخانه ها سبب تشدید آسیب های سیل در شهرستان شفت شد، اضافه کرد: افراط در صدور مجوزهای برداشت از رودخانه در سال ها پیش و ممانعت های قانونی کنونی برای ورود دستگاه های ذی ربط برای ساماندهی، به بسیاری از زیرساخت های حاشیه رودخانه ها آسیب رسانده و مسائل زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان این که سیل اخیر اثبات کرد که بسیاری از رودخانه ها گنجایش راهنمایی این حجم از آب را ندارد و نیازمند ساماندهی است، توضیح داد: با تشریک مساعی و رعایت موازین قانونی می توان خسارت های حوادث آتی را کاهش داد.

وی با بیان این که بازگشایی و بهسازی اولیه جاده های روستایی که در طغیان رودخانه ها تخریب شده اند نیازمند همکاری دستگاه های خدماتی و اجرایی است، گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست در کنار راهداری باشند و زمینه تسریع در کار را فراهم کند.

فرماندار شفت با اشاره به این که بنیاد مسکن ترمیم راه ها و پل های داخل بافت روستاهای سیل زده را در اولویت قرار دهد، گفت: اداره برق باید در روزهای آتی نقاط در معرض خطر شبکه های برق را جابجا و از ایمن سازی آن ها اطمینان حاصل کند و اداره مخابرات نیز هر چه سریع تر خطوط ارتباطی خانوارهای روستایی را وصل کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به این که 35 میلیارد تومان برای جبران خسارت های ناشی از سیل این استان در نظر گرفته شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: این اعتبارات شامل یاری های بلاعوض برای تعمیر و ارایه تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی می گردد و مبالغی نیز برای تعویض اسباب و اثاثیه آسیب دیده منازل پیش بینی شده است که روند اجرای آن به زودی اطلاع رسانی می گردد.

اکبرزاده با اشاره به این که آسیب های سیل به موازات راه ها به پل ها نیز وارد شد، یادآور شد: هر چند که آب منطقه ای با مسائل و ممانعت های قانونی در ساماندهی رودخانه ها روبرو است اما هیچ دستگاه دیگری در رودخانه ها مسئولیت قانونی ندارد و ساماندهی با نظر کارشناسی آب منطقه ای می تواند انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 21

به "ساماندهی نشدن رودخانه ها علت تشدید آسیب های سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی نشدن رودخانه ها علت تشدید آسیب های سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید