فاصله انیمیشن ایران با دنیا چقدر است؟

به گزارش آخرین خبر، اولین نشست روز دوم جشنواره فیلم فجر به انیمیشن آخرین داستان اختصاص داشت که در این نشست عوامل فراوری این اثر نسبت به وضعیت انیمیشن در جشنواره نقدها شان را مطرح کردند.

فاصله انیمیشن ایران با دنیا چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، احسان رسول اف با بیان اینکه این اثر کاملاً مستقل است، گفت: این پروژه در کنار دیگر پروژه های این مؤسسه اجرا شده و تأمین بودجه این اثر توسط خود استودیو هورخش بوده و من در بخش پست پروداکشن وارد این پروژه شدم و می توانم بگویم که این طرح در سینمای کاملاً مستقل فراوری شده است.

عوامل این فیلم در شرح اینکه این اثر برای گروه سنی مثبت 13 سال فراوری شده معتقدند که این فیلم قطعاً برای نوجوانان ساخته شده و سعی نموده اند رده بندی سنی درستی را در نظر بگیرند.

اشکان رهگذر که کارگردان و نویسنده این پروژه 9 ساله بوده است در شرحاتی اعلام کرد که حدود هزار نفر در این طرح همکاری کردند و متأسفانه ما مصرف نماینده انیمیشن های آمریکایی هستیم و قطعاً چیزی کم از انیمیشن های دنیای نداریم بلکه فقط باید دانش مان را تکرار کنیم.

برای این فیلم که از موسیقی های اقوام از شمال و جنوب و شرق و غرب ایران بهره گرفته شده، یک تحقیق پنج ساله درباره موسیقی نواحی اجرا شده است، بر همین اساس اشکان رهگذر در شرح این نکته گفت: من همراه با کریستف رضاعی این تحقیقات را انجام دادیم و در ادامه با حضور آقای رسول اف به مشاوران این حوزه دست پیدا کردیم و چون اشعاری به زبان کردی و جنوبی داشتیم از خودشان مشورت می گرفتیم. همچنین شهرام ناظری هم این اثر زیبا را به پروژه ما هدیه کردند.

تینا پاکروان که مسئول انتخاب صداپیشگان این انیمیشن بوده درباره نحوه انتخاب صداپیشگان که بیشتر از چهره های سینمایی و شناخته شده هستند گفت که در همه جای دنیا سعی می گردد برای انیمیشن ها از چهره ها و سوپر استار استفاده گردد تا از این طریق بتوانند آثارشان را بین مردم شناخته شده تر نمایند.

با توجه به اینکه در این انیمیشن سینمایی از موسیقی های اقوام استفاده شده است و در بخش هایی شخصیت شهرزاد این اثر آوازهایی را می خواند، تینا پاکروان در این خصوص شرح داد: در این بخش ها آوازهای شهرزاد به صورت دو صدایی اجرا شده است. امیدوار بودم صدای شهرزاد را دو صدایی نشنویم و تنها صدای خودش باشد و اینکه چون آواز شهرزاد قصه ما در ذهن ضحاک می پیچد، صدای اهریمن زنانه است.

مجید مظفری که از صداپیشه های این فیلم بوده با بیان اینکه دلم می خواست سال جاری اصلاً در این جشنواره نباشم گفت: تنها به خاطر این کوشش 9 ساله بود که پذیرفتم در جشنواره حضور پیدا کنم، زیرا میدانم باید از انان حمایت گردد و باید که اگر حمایتی از آنها شده بود 9 سال فراوریش طول نمی کشید.

در ادامه اشکان خطیبی هم در سخنانی با انتقاد از شرایط جشنواره اظهار کرد که با مجید مظفری هم عقیده است و شاید 10 سال باشد که نسبت به جشنواره چنین حسی دارد.

او همچنین گفت: فاصله انیمیشن ایران با دنیا همین جایگاه های خالی در سالن نشست و سالن سینما هست.

اشکان رهگذر کارگردان، احسان رسول اف تهیه نماینده، بابک ارجمند مجری طرح، ژینوس پدرام تدوینگر، علیرضا علویان طراحی و ترکیب صدا، تینا پاکروان مسئول انتخاب صداپیشگان، مجید مظفری صداپیشه، اشکان خطیبی صداپیشه، بانیپال شدند و صداپیشه این انیمیشن سینمایی در این نشست حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 98

به "فاصله انیمیشن ایران با دنیا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله انیمیشن ایران با دنیا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید