واکنش هند به تصمیم تجاری اخیر آمریکا علیه دهلی نو

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هند امروز سه شنبه به تصمیم اخیر ترامپ علیه کشورش واکنش نشان داد و این اقدام را کم اهمیت دانست.

واکنش هند به تصمیم تجاری اخیر آمریکا علیه دهلی نو

آنوپ وادهاوان (Anup Wadhawan) وزیر بازرگانی هند در این خصوص گفت که‬ میزان صادرات سالانه هند به آمریکا حدود 80‬ میلیارد دلار است، اما آن بخش از صادرات هند که تحت پوشش سامانه فراگیر ترجیحی قرار گرفته است از 5‬ میلیارد و 600 میلیون دلار فراتر نمی رود.

وی در ادامه تأکید کرد: بر این اساس، خروج آمریکا از نظام عمومی تجارت ترجیحی تأثیر منفی قابل توجهی بر صادرات هند به آمریکا نخواهد داشت.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیراً دستور داد تا امتیازات تجاری آمریکا برای هند و ترکیه لغو گردد.

دفتر نمایندگی ایالات متحده در سازمان تجارت جهانی در بیانیه ای گفت که دولت این کشور در نظر دارد هند و ترکیه را از فهرست کشورهای در حال توسعه برخوردار از مقررات نظام عمومی تجارت ترجیحی خارج کند به این دلیل که این دو کشور دیگر واجد شرایط لازم برای برخورداری از این ترتیبات نیستند.

در این بیانیه آمده است که دولت هند به وعده خود برای دسترسی صادرکنندگان آمریکایی به بازارهای آن کشور عمل نکرده و ترکیه به توسعه مالی لازم دست یافته و نمی تواند به عنوان یک کشور توسعه نیافته و فقیر در این فهرست باقی بماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 124

به "واکنش هند به تصمیم تجاری اخیر آمریکا علیه دهلی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش هند به تصمیم تجاری اخیر آمریکا علیه دهلی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید