گردشگری غذا از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی است

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا مجیدی عصر دوشنبه در بازدید از نمایشگاه هنر طعم های خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی بیرجند به همت فعالان این بخش راه اندازی شده که یکی از بخش های مورد توجه در این کمیسیون حوزه گردشگری غذا است.

گردشگری غذا از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی است

وی اعلام کرد: اگر قرار است سنت و آداب های خوب جاذبه گردشگری منطقه باشد باید الزامات کار رعایت گردد و این موضوع در جلسات مختلف پیگیری شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی بیرجند افزود: در شرایطی که وضعیت مالی مناسب نیست و استان با مسائلی از جمله خشکسالی و رکود واحدهای تولیدی دست و پنجه نرم می نماید، گردشگری یکی از حوزه هایی است که می تواند بخشی از مسائل استان را حل نماید.

روزهای خوشی در انتظار حوزه گردشگری استان است

مجیدی، گردشگری غذا را یکی از جاذبه های گردشگری استان بیان کرد و گفت: برنامه هایی از قبیل نمایشگاه هنر طعم ها به همراه معرفی سایر آداب و رسوم استان را می توان برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برگزار کرد.

وی تأکید کرد: مسئولان نیز باید زیرساخت های لازم از جهت سخت افزاری، فکری و فرهنگی فراهم نمایند چراکه حوزه گردشگری استان روزهای خوشی در انتظار خواهد داشت.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی بیرجند همچنین به ثبت بعضی جاذبه های گردشگری استان در فهرست آثار جهانی از جمله بیابان لوت، باغ اکبریه، قنات بلدیه و روستای خراشاد اشاره نمود و افزود: یک گردشگر قبل از اینکه دنبال تجهیزات یک منطقه گردشگری باشد می خواهد آداب و سنن و داشته های فرهنگی و تاریخی را درک کند.

لزوم ارائه داشته های محلی به مخاطبان جاذبه های گردشگری

مجیدی با بیان اینکه گویش بیرجندی یکی از گویش های اصیل فارسی بوده که حفظ آن بسیار مهم است، عنوان داشت: علاوه بر این حفاظت از داشته های محلی و ارائه این داشته ها به مخاطبان جاذبه های گردشگری یکی از موضوعات جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری از جمله گردشگری غذا دارد که همت فعالان این حوزه را می طلبد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 119

به "گردشگری غذا از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری غذا از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید