بوئینگ بزرگترین هواپیمای باری دوموتوره دنیا را می سازد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این هواپیماها بعلاوه دوربردترین هواپیماهای باری دوموتوره در جهان محسوب می شوند. البته ظرفیت بارگیری هواپیماهای یادشده به میزان هواپیماهای 747-400 باری است.

بوئینگ بزرگترین هواپیمای باری دوموتوره دنیا را می سازد

آخرین نوع از خانواده بوئینگ 777 ایکس، مدل 777-8 باری است که فراوری آن نتیجه درخواست سال 2019 هواپیمایی قطر از این شرکت برای ساخت هواپیمای باربری جدی 777 ایکس به جای هواپیمای باربری به جای 777 اف است.

از آنجایی که هواپیمایی قطر سومین شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی دنیا از نظر تناژ پرواز است، بوئینگ قرارداد خرید 34 جت تازه و 16 فروند انواع دیگر هواپیما به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار را با آن منعقد کرد.

این قرارداد به وسیله استن دیل، رئیس و مدیر عامل شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ و اکبر آل باکر، مدیر اجرایی گروه قطر ایرویز، امضا شده است.

در فراوری این هواپیما بیش از 644 کیلومتر نوار کربنی مورد استفاده قرار گرفته است. برد این هواپیما به 8167 کیلومتر و ظرفیت حمل بار ان به 118 تن می رسد و قدرت رانش هر یک از موتورهای GE9X آن صدهزار پوند است که ده درصد بیشتر از مدل های قبلی هواپیماهای بوئینگ است. تحویل این هواپیماها در سال 2027 انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2073

به "بوئینگ بزرگترین هواپیمای باری دوموتوره دنیا را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ بزرگترین هواپیمای باری دوموتوره دنیا را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید