ترتیب و نوع هسته های اسنپدراگون 8 نسل 2 معین شد

به گزارش آخرین خبر، به تازگی اطلاعاتی راجع به پردازنده مورد انتظار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 منتشر شده که به لطف آن توانستیم از ترتیب و نوع هسته های آن آگاه شویم.

ترتیب و نوع هسته های اسنپدراگون 8 نسل 2 معین شد

اسنپدراگون 8 نسل 2 پردازنده مورد انتظار کوالکام است که طبق جدیدترین خبرها باید در همین ماه میلادی (آبان) رسما رونمایی گردد. نخستین گوشی های مجهز به این تراشه هم سری شیائومی 13 خواهند بود که آن ها هم به احتمال بسیار زیاد باید در همین ماه میلادی (آذر ماه) رسما رونمایی شوند و در دسترس قرار بگیرند.

تا به امروز در رابطه با اسنپدراگون 8 نسل 2 خبرهای زیادی منتشر شده است. از جمله این موارد می توان به توان پردازشی بسیار بالاتر آن در مقایسه با نسل قبل اشاره نمود. بعلاوه گفته می گردد این پردازنده هم از لحاظ سیستم پردازش تصویر و هم از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهتر از نمونه قبلی خواهد بود. این در حالی است که هر دوی آن ها مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری هستند با این تفاوت که نمونه نخست را سامسونگ ساخت و مدل مورد انتظار را TSMC قرار است فراوری کند چون این شرکت تایوانی طی چند سال اخیر در زمینه فراوری تراشه عملکردی بسیار بهتر از سامسونگ داشته است.

تا به امروز آمار و ارقام منتشر شده از نتایج بنچمارک گیک بنچ و AnTuTu نشان داده که این پردازنده به همراه اصلی ترین رقیبش در دنیای گوشی های اندرویدی یعنی دایمنسیتی 9200 که احتمالا فردا هم رونمایی می گردد، توانسته اند عملکرد حیرت انگیزی خصوصا در بخش گرافیکی از خود به نمایش بگذارند به گونه ای که گفته می گردد عملکردشان حتی از A16 اپل هم در این زمینه بهتر است. بعلاوه بعضی ها پیش بینی می نمایند شاید عملکرد این تراشه ها در بخش چند هسته ای بهتر از تراشه A15 اپل باشد؛ در حالی که معمولا تراشه های پرچم دار گوشی های اندرویدی یکی دو نسل عقب تر از تراشه های اپل بودند.

پیش تر گفته می شد اسنپدراگون 8 نسل 2 از هشت هسته بهره خواهد برد؛ یک هسته از نوع Cortex-X3، دو هسته از نوع Cortex-A715، دو هسته از نوع Cortex-A710 و سه هسته از نوع Cortex-A510. اما اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا یک اشتباهی صورت داده و آن هم این است که هسته های میانی همگی از نوع Cortex-A715 هستند و نه A710. بدین ترتیب پردازنده یادشده در کنار یک هسته قدرتمند و سه هسته کم مصرف از 4 هسته Cortex-A715 بهره خواهد برد. از آن جایی هم که ARM پشتیبانی از اپ های 32 بیتی را به هسته های کم مصرف Cortex-A510 اضافه نموده، در نتیجه دیگر نیازی هم به حضور نمونه های A710 نخواهد بود.

پردازشگر گرافیکی این محصول هم آدرنو 740 خواهد بود که گفته می گردد توانایی بسیار زیادی دارد و از فناوری رهگیری پرتو نور و رمزگشایی سخت افزاری AV1 هم پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب از لحاظ قابلیت ها و امکانات کاملا هم رده با Immortalis-G715 بکار رفته در دایمنسیتی 9200 باشد.

توسعه دهنده ای که این خبر را منتشر نموده مدعی شده از یک بیلد نرم افزاری لو رفته توانسته به اطلاعات مربوط به پیکربندی اسنپدراگون 8 نسل 2 دست پیدا کند. با این حال تا رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 2 مدت زمان زیادی باقی نمانده و به اطلاعات درست و موثق می توانیم در رویداد پیش رو دست پیدا کنیم.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2216

به "ترتیب و نوع هسته های اسنپدراگون 8 نسل 2 معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترتیب و نوع هسته های اسنپدراگون 8 نسل 2 معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید