سفر به مریخ از فرودگاه فضایی ماه

به گزارش آخرین خبر، درحالی که مدتهاست درباره فرستادن انسان به مریخ توسط ناسا صحبت می گردد اما حقیقتا چیز زیادی درباره نحوه این مأموریت منتشر نشده است.

سفر به مریخ از فرودگاه فضایی ماه

از سفر با سفر به کانادا با تور لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، آژانس فضانوردی آمریکا هزینه زمانی و اقتصادی قابل توجهی را صرف ساخت و آزمایشات قدرتمندترین راکت خود یعنی سیستم پرتاب فضایی (SLS) نموده است اما درباره اینکه سفر به مریخ چه زمان و تحت چه مکانیزمی صورت می گیرد چیز زیادی منتشر نشده است.

حالا اما خبر می رسد که اتفاقات مهمی در این عرصه روی داده زیرا ناسا برنامه جالب توجهی شامل چند پرتاب را تشریح نموده است. بر اساس Deep Space Gateway، فرودگاه فضایی سرنشین داری در مدار ماه راه اندازی می گردد که از آنجا مجموعه مأموریتهایی با هدف رسیدن به اعماق فضا صورت می گیرد. اما مهمترین بخش از این مأموریتهای اعزام فضاپیمای سرنشین دار به مریخ در سال 2033 می گردد.

در ظاهر امر این یک برنامه علمی و تخیلی محسوب می گردد که شباهت زیادی به فیلم تخیلی Stargate (محصول 1994) دارد اما برنامه جدید سفر به مریخ را به جرأت باید نسخه قابل تحقق ناسا از این تخیل دانست که در آن خبری از کرم چاله نخواهد بود. شواهد امر نشان از آن دارد که ناسا نسبت به برنامه ای که شروع شده کارها را با جدیت دنبال می نماید. نخستین پرتاب آزمایشی در راستای تحقق سفر انسان به مریخ سال آینده و تحت عنوان مأموریت EM-1 انجام می گردد.

به همین دلیل بیل گرستنمیر، رئیس برنامه پرتابهای سرنشین دار ناسا می گوید: همه چیز آماده شروع این نوع مأموریتهاست.

در این مرحله، استفاده از راکت SLS در مأموریت EM-1 بدون سرنشین خواهد بود اما هر تغییری امکانپذیر خواهد بود. ناسا در ادامه از این راکت برای پرتاب فضاپیمای Europa Clipper به سوی اعماق فضا و مطالعه قمر مهم مشتری یعنی اروپا استفاده خواهد نمود.

پس از این مرحله نوبت به استفاده از راکت SLS در مجموعه مأموریتهایی می رسد که در حد فاصل سالهای 2023 تا 2026 شروع می شوند که از آنها به عنوان اساس اعزام انسانها به مریخ یاد می گردد.

بر این اساس، فرودگاه فضایی در مدار ماه ساخته می گردد که برخلاف ایستگاه فضایی بین المللی که هم اکنون به دور زمین در حال چرخش بوده و همیشه شماری از فضانوردان در آن جای دارند، ابعاد کوچکتری خواهد داشت و تنها در زمان پرتابها پذیرای فضانوردان خواهد بود.

منبع:مهر

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 719

به "سفر به مریخ از فرودگاه فضایی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مریخ از فرودگاه فضایی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید