سفر در تعطیلات سال نو و 9 سطح احساسی آن

به گزارش آخرین خبر، هم چنان که ذوق تصوراتی از غذا خوردن و هدیه دادن های فامیلی در سرمان پرسه می زند، ما مشتاقانه منتظر فرا رسیدن فصل تعطیلات هستیم؛ اما آن صحنه های خوش چشم انداز درباره سفر که در ذهنمان قرار گرفته است به زودی از رنگی خوش به خاکستری تغییر می نمایند وقتی سفر در تعطیلات و لزوم برنامه ریزی آن را به یاد می آوریم. از شروع برنامه ریزی سفر تا رعایت قوانین فرودگاه و تجربه لذت شام خوردن با خانواده در تعطیلات، همه این اتفاقات مصیبت بار و ترس از ناکامی در محقق کردنشان، به قطع می خواهند با احساسات شما بازی نمایند. اینکه بدانیم باید چه چیز را انتظار داشته باشیم، کمی این حس بیگانه را بهتر می نماید. چرخه احساسی ولی شرورانه ای که در مهم ترین ایام سال یعنی تعطیلات سال نو تجربه می کنید، در این مقاله بخوانید.

سفر در تعطیلات سال نو و 9 سطح احساسی آن

خاطره انگیز (نوستالژی)

اندکی قبل از آغاز سال تحویل، آن شوق عمیق درونی مثل حباب آغاز به بالا آمدن می نماید و وقتی به شیرینی های سال نو، سرودهای ویژه این موقع سال و مراسم سنتی رایج در خانواده خود فکر می کنید، نمی توانید برای به خانه رسیدن و تماشا خانواده تان صبر کنید و با همه این ها، بیشترین دل خوشی تعطیلات و خاطره هایی که به یاد می آورید، متعلق به شهری است که در آن زندگی می کنید.

اضطراب

با نزدیک شدن موعد سفر در تعطیلات سال نو به مدت یک هفته، دغدغه ای آرام و غیرمنتظره با حالتی آرام بخش جایگزین می گردد. چه وسایلی در چمدان خود قرار دهید؟ چه چیز برای قوم و خویش خود سوغات ببرید؟ چطوری خودتان را به فرودگاه یا راه آهن برسانید؟ چطور این امکان وجود دارد که بتوانید همه کارهای پیش رو و لازم را به شکل کاملی تمام کنید؟

خلاقیت

وقتی مدتی را با حس نگرانی گذراندید، وقت آن است که در حالت فرا انگیزه قرار بگیرید و به نوبت، ترتیب کارها را بدهید. پروژه های ناتمام کاری را تمام کنید، توشه سفر خود را ببندید و به والدین خود زنگ بزنید و شرح دهید که چگونه به خانه برمی گشت.

خستگی مفرط

یک بحران کوتاه مدت را نشانه کنید. به طور مثال جمعیتی وارد فرودگاه می شوند، جمعیتی هم قوانین معمول و سختی های فرودگاه را از سر می گذرانند، بدون در نظر گرفتن فرایند طولانی و کسالت آور رد شدن از بخش امنیتی فرودگاه که آرزو می کنید هر چقدر زودتر تمام گردد و سازمان امنیت حمل ونقل سریع تر کارها را انجام دهد، هر چند در واقع اینگونه نخواهد بود و کسی نمی داند چرا این قدر درآوردن وسایل فلزی از جیب مردم طول می کشد؟ کارها این قدر به کندی و به شکل کسالت باری پیش می فرایند که در حین رفتن به سمت گیت ورودی به هواپیما، ممکن است به این فکر بیافتید که یک فیلم خوب دانلود کنید، چون این موضوع را خوب می دانید که ممکن است پروازتان با تأخیر همراه گردد.

آسودگی

خبر خوش، خاتمه! خودتان را داخل هواپیما می بینید; هر چیزی که نیاز دارید قبل از این تهیه نموده اید. وقت آن است که به جایگاه تکیه بدهید، استراحت کنید و یک نوشیدنی خنک سفارش بدهید. شما در راستا درست سفر خود هستید.

خوشحالی

این بخش خوب ماجرا است، بخشی که تمام سال برایش صبر نموده اید. شما در مقصد هستید! چه در حال رفتن به سمت خانه باشید تا مراسم ویژه سال نو به جا بیاورید، چه بخواهید رسم و رسوم سال نو را رها نموده و تجربه ای پرهیجان را جایگزین کنید، این سفر از هر جهت ارزش تجربه کردن را داشت. از بودن با خانواده و دوستانتان نهایت لذت را ببرید.

آزردگی

رسم و رسوم ویژه سال نو را تا نیم ه راه بجا آورده اید که دنبال جواب سوال خود می گشت. چرا از همان اول ماجرا این همه برای آمدن به اینجا هیجان زده بودید؟ والدین شما دوباره شما را هدف شلیک حرف هایشان قرار می دهند، حرف هایی از قبیل: مراقب خودت هستی؟، غذای کافی می خوری؟، نمی­خوای به خونه برگردی؟. فارغ از سؤالات آزاردهنده، این امر باعث می گردد یاد بعضی از خاطرات تلخ کودکی خود بیافتید و چون در طول سفر به شکل عادی کمبود خواب خواهید داشت، حس آزردگی نیز خستگی و بی خوابی شما را تشدید خواهد نمود.

هیجان

هم چنان که زمان تعطیلات به خاتمه راه خود می رسد دل تنگی شما برای زندگی عادی و در قالب یک فرد بالغ آغاز می گردد و رویای بازگشت به خانه را می بینید. اگر چه که کمی اضطراب ممکن است به شکل مخفیانه در این هیجان راه خود را باز کند، ولی این اضطراب را آزاد می گذارید، چون حالا به فردی کارکشته تبدیل شده اید.

تسکین خاطر

بالاخره در خانه خودتان هستید و مسافرت صورت گرفته است; آپارتمان شما (البته با دیدی امیدوارانه) تمیز است. یک یا دو روز را به استراحت اختصاص می دهید، شاید هم بخواهید تنی به آب بزنید و به یک استخر آب گرم بروید تا آرامش خود را به دست آورید.

سفر در تعطیلات سال نو با هر اندازه سختی که باشد، شما رسم و رسوم ویژه آن را دوست دارید و بدون شک همین کار را سال بعد هم انجام خواهید داد، پس سال جاری هم در آستانه تعطیلات سال نو خود را برای چرخه خاطره ­انگیر احساسات ویژه تعطیلات سال نو که درباره آن صحبت کردیم، آماده کنید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2072

به "سفر در تعطیلات سال نو و 9 سطح احساسی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در تعطیلات سال نو و 9 سطح احساسی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید