شناسایی 207 مورد ابتلا به ایدز در کهگیلویه و بویراحمد، 75 درصد الگوی انتقال از راه آمیزشی است

به گزارش آخرین خبر، رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: 75 درصد الگوی انتقال ایدز،از روش تزریق به روابط جنسی تغییر یافته است.

شناسایی 207 مورد ابتلا به ایدز در کهگیلویه و بویراحمد، 75 درصد الگوی انتقال از راه آمیزشی است

به گزارش ، لطف الله افروشته رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با بیان اینکه 207 مورد ابتلا به ایدز در استان شناسایی شده است،گفت: ایدز یک موضوع استراتژیک در کشور و یک مسئله جدی است اما متاسفانه کمیته استراتژیک ایدز در شهرستان تاکنون تشکیل نشده و این یک عیب است که ناشی از بی اطلاعی و غفلت از اهمیت موضوع است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: بر اساس مطالعات و آنالیز های صورت گرفته 130 نفر آمار مورد انتظار به ایدز در شهرستان است با این وجود، اما تعداد شناسایی شده بسیار پایین تر از این آمار است.

او با بیان اینکه در شناسایی مبتلایان باید تابوشکنی گردد و انکار آمار کمکی به کنترل آن نمی کند، همکاری همه دستگاه های اجرایی به خصوص نهاد های فرهنگی و تبلیغاتی را در این راستا ضروری خواند.

افروشته با اشاره به شرایط ایدز در کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: تا انتها شهریور ماه 98 تخمین موارد زنده مبتلا 507 نفر بود که از این تعداد تنها 207 نفر به ثبت رسید.

او بدون اشاره به آمار مبتلایان در شهرستان افزود: موارد زنده شناسایی شده استان 103 نفر بود که 91 نفر تحت مراقبت، 90 نفر تحت درمان و 104 نفر فوتی ثبت شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه همچنین آمار موارد اچ. ای وی ثبت شده بر حسب جنس در کشور و استان تا انتها آبان ماه امسال را به ترتیب 82 و 81.7 درصد برای مردان و 18 و 18.3 برای زنان گفت.

این مسؤول در مورد الگوی انتقال این بیماری در استان توضیح داد: در حالی که در گذشته الگوی انتقال بیشتر به وسیله تزریق بود، اما با تغییر الگوی انتقال 75 درصد موارد ابتلا در سال 98 به روش پرخطر آمیزشی بوده است.

افروشته یادآور شد : که از راه مادر به کودک و خون و فرآورده ها هیچ مورد مبتلا به ایدز در استان وجود نداشت.

ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 613

به "شناسایی 207 مورد ابتلا به ایدز در کهگیلویه و بویراحمد، 75 درصد الگوی انتقال از راه آمیزشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 207 مورد ابتلا به ایدز در کهگیلویه و بویراحمد، 75 درصد الگوی انتقال از راه آمیزشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید