صلاح، مانه و اوبامیانگ در بین نامزد های جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا

به گزارش آخرین خبر، نام محمد صلاح، سادیو مانه و پیر امریک اوبامیانگ در بین نامزد های دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا دیده می شوند.

صلاح، مانه و اوبامیانگ در بین نامزد های جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، نامزد های دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا در حالی اعلام شدند که صلاح قصد دارد برای سومین سال متوالی این جایزه شخصی قاره آفریقا را از آن خود کند. مهاجم لیورپول در سال 2018 پیروز شد 44 گل برای این تیم و تیم ملی مصر به ثمر برساند و این جایزه را از آن خود کندو او همچنین در سال 2017 با 32 گل و برنده شدن کفش طلایی لیگ برتر انگلیس این جایزه را نیز از آن خود کرده بود. اگر ستاره لیورپول پیروز به دریافت این جایزه شود به سومین بازیکن تاریخ تبدیل خواهد شد که پیروز شده سه بار این جایزه را با خود به خانه ببرد. پیش از این جرج وه آ، اسطوره میلان، و عابدی پله، ستاره مارسی، سه بار این جایزه را دریافت کرده بودند. تنها یحیی توره و ساموئل اتوئو هستند که چهار بار به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شده اند.

سادیو مانه، هم تیمی صلاح و بازیکن تیم ملی سنگال، با 22 گل زده به همراه نبی کیتا از دیگر نامزد ها هستند. پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم آرسنال، نیز در این فهرست 30 نفره دیده می شود. این بازیکن پیش از این در سال 2015 پیروز به دریافت این جایزه شده بود. صلاح، مانه و اوبامیانگ سه نامزد نهایی این جایزه در دو فصل اخیر بوده اند. ریاض محرز، مهاجم منچسترسیتی، نیز که در سال 2016 پیروز به کسب این جایزه شده بود در بین نامزد ها حضور دارد. سه نامزد نهایی در روز های پایانی سال جاری میلادی و برنده نهایی در روز 7 ژانویه 2020 در مراسمی در مصر اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 601

به "صلاح، مانه و اوبامیانگ در بین نامزد های جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلاح، مانه و اوبامیانگ در بین نامزد های جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید