ماجراجوترین مادرهای جهان

به گزارش آخرین خبر، با مادرهای ماجراجوی جهان آشنا شوید

همواره وقتی نام ورزش و کسب مقام های قهرمانی در رشته های ورزشی خاص به گوشمان می خورد، ذهنمان سمت مردان و زنان جوان یا حتی میانسالی می افتد که در زندگی هیچ علاقه ای به جز ورزش نداشته اند و همه زندگیشان را برای آن گذاشته اند. اما این تصور درستی نیست چرا که در لیستی که خبرنگاران آماده نموده می بینید که مادران بخش بزرگی از ماجراجویی های جهان را در دست گرفته اند. خانم هایی که در ادامه این لیست می بینید، زنان موفقی هستند که همه مادرند و توانسته اند به موفقیت های بی نظیری از فتح قله اورست تا سنگنوردی در کوهستان های صخره ای برسند. همراه ما باشید:

ماجراجوترین مادرهای جهان

1- هیلاری اونیل، اسکی باز حرفه ای

هیلاری اونیل، خانمی است که سابقا ورزشکار حرفه ای بوده است و آغاز زندگی متاهلی و به دنیا آوردن فرزندش هیچگاه او را از ورزش حرفه ای دور نکرد. این خانم علاوه بر اینکه یک مادر نمونه است، یک ورزشکار حرفه ای هم هست و تنها زنی در دنیا است که توانسته در یک روز، 8000 متر از قله اورست بالا برود.

2- ، یخ نورد و سنگ نورد

این خانم با وجود به دنیا آوردن پسری در سال 2000، توانست برنده مسابقات جام دنیای یخ نوردی از سال های 2000 تا 2006 باشد.

3- کارولین جرج، کوهنورد و اسکی باز

خانم کارولین جرج، مدرک IFMGA/UIAGM که به راهنمایان ماهر کوهنوردی داده می گردد را دارد. باید بدانید تعداد بسیار کمی خانم در دنیا وجود دارند که دارای این مدرک معتبر هستند. این خانم در فصل زمستان، از کوه صعب العبور نورث فیث ایگر بالا رفته است و زمانی که در کوه آلپ به عنوان راهنما فعالیت می کرد، باردار بود! این مادر ماجراجو، 10 روز بعد از تولد دخترش، دوباره فعالیت های ورزشی را آغاز کرد و سراغ تورهای اسکی مسیرهای کوهستانی رفت.

4- جاسیندا هانتر، کوهنورد

جاسیندا هانتر، زنی کوهنورد و مادر 4 بچه است. شغل اصلی این خانم، پرستاری است اما در کنار آن کوهنوردی را به طور حرفه ای دنبال می نماید طوری که در سنگ نوردی توانسته به مرحله V11 که یکی از بالاترین مراحل در این رشته نه چندان آسان ورزشی است برسد. حالا بچه ها او می توانند به داشتن چنین مادری افتخار کنند…

5- دایان ون درن، دونده

این خانم که مادر است، دچار حملات صرع وحشتناکی می شد تا جایی که یک عمل برداشتن عضو انجام داد. این عمل باعث پدیده ای به نام تداخل توانایی گذشت زمان در او شد، اما مانع کوشش او نشد و او را به یک دونده عالی تبدیل کرد. این خانم تا حالا توانسته 2 مسابقه بزرگ دوندگی را ببرد.

6- کیت دس لاوریرز، اسکی باز

ایشان اولین خانمی در دنیا است که توانسته از بالای کوه اورست اسکی کند. در سال 2013، از بالای کوه گراند تتون به تنهایی اسکی کرد. جدای از این ها، رکورد جالبی که این خانم زده است، صعود به این کوه و اسکی از بالای آن فقط در مدت 24 ساعت است. به گفته او، این زمان بین روز 4 شنبه بود که به فرزند خود فوتبال یاد داد و بعدازظهر پنجشنبه که او را از مدرسه آورد!

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2376

به "ماجراجوترین مادرهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجوترین مادرهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید