مراکز تندرستی دانشگاه ها خودگردان می شوند

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران/خراسان رضوی نماینده وزارت علوم و ارزیاب اداره کل مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانشگاه های منطقه 9 کشور گفت: در چشم انداز مراکز تندرستی خودگردان شدن آن ها دیده شده و وزارت علوم میخواهد با حمایت از این مراکز، در آینده بتواند برای دانشگاه ها کسب درآمد پایدار ایجاد کند.

مراکز تندرستی دانشگاه ها خودگردان می شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علیرضا حسینی کاخک روز پنجشنبه 26 دی ماه در حاشیه بازدید از مرکز آموزش عالی کاشمر در جمع اعضای هیئت رئیسه اظهار کرد: نقش اجتماعی دانشگاه ها با تقویت فعالیت های حوزه ورزش پررنگ تر می گردد.

وی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت های ورزشی و توجه وزارت علوم در تقویت مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی در دانشگاه های کشور اضافه کرد: توسعه مراکز تندرستی در دانشگاه های شهرهای کوچک با توجه به اینکه امکان سرویس دهی به جامعه را دارد در انجام مسئولیت اجتماعی از سوی این دانشگاه ها موثر است.

نماینده وزارت علوم و ارزیاب اداره کل مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانشگاه های منطقه 9 کشور عنوان نمود: با توجه به اینکه در چشم انداز مراکز تندرستی خودگردان شدن آن ها دیده شده است وزارت علوم میخواهد با حمایت از این مراکز، در آینده بتواند برای دانشگاه ها کسب درآمد پایدار کند.

وی بیان نمود: مراکز مشاوره ورزشی جزء طرح های اولویت دار وزارت علوم به شمار می رود که در ارزیابی دانشگاه ها مورد توجه قرار خواهد گرفت، از سال گذشته 20 دانشگاه کشور و 40 دانشگاه از امسال طرح پایش سلامت جسمی دانشجویان جدیدالورود را اجرا کرده اند.

حسینی کاخک گفت: هرچند تا به امروز وزرات علوم درمورد بعضی مسائل روحی و روانی دانشجویان اعم از میزان بزهکاری و آسیب های اجتماعی در بین آنان آماری داشته اما در مورد سلامت جسمی و ساختار قامتی و ترکیب بدنی آنان هیچ اطلاعاتی نداشته که خوشبختانه با اجرای طرح پایش سلامت جسمی دانشجویان جدیدالورود به اطلاعاتی در این زمینه نیز دسترسی خواهیم داشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح پایش سلامت برای 20 درصد از مجموع دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر اضافه کرد: امیدواریم با توسعه اماکن ورزشی مرکز آموزش عالی کاشمر و تامین اعتبار مناسب برای تجهیز این مراکز ضمن کسب درآمد پایدار برای این مرکز، تقویت نشاط و شادابی نسل جوان را به همراه داشته باشد.

حسینی کاخک عنوان نمود: در زمینه تامین اعتبار مورد احتیاج برای تکمیل فضاهای ورزشی از جمله باشگاه و ساختمان ویژه مرکز تندرستی و تجهیز این فضاها در مرکز آموزش عالی کاشمر مساعدت می گردد.

تعداد دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر30 درصد افزایش یافت

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در این نشست گفت: اینکه دانشجو بتواند از دوران حضورش در دانشگاه بهترین و بیشترین بهره را ببرد از جمله برنامه ها و چشم انداز مرکز آموزش عالی کاشمر است.

هادی معماریان بیان نمود: با پیگیری های بسیار سال گذشته مرکز تندرستی در این واحد دانشگاهی راه اندازی شد و توانسته در این مدت به همه بخش های جامعه خدمات بدهد هرچند جا دارد بیشتر تجهیز گردد.

وی به محدودیت فضای فیزیکی این مرکز و کمی تجهیزات اشاره نمود و اضافه کرد: در شرایط فعلی بودجه ای کشور پروژه احداث باشگاه تندرستی و ساختمان جدید مرکز تندرستی را بر اساس طرح جامع مرکز آموزش عالی کاشمر اجرایی کردیم.

معماریان اظهار کرد: اگرچه در زمینه بودجه ای با تنگناهای پرشماری روبرو هستیم اما با این حال سال 97 نسبت به 96 تعداد دانشجویان این مرکز 30 درصد افزایش یافته بنابراین می طلبد مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر عنوان نمود: تنگناهای مالی و شناخته شدن مرکز آموزش عالی کاشمر باعث شده خانواده ها در شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و شهرهای اطراف تمایل به تحصیل فرزندان شان در این مرکز داشته باشند از این رو انتظار می رود وزرات علوم به جای محدود کردن مراکز آموزش عالی در شهرهای کوچک برای توسعه آن ها بیشتر کوشش کند.

معماریان همچنین گفت: به رغم اینکه حدود یک سال و نیم از تهیه سند آمایش این مرکز می گذرد اما هنوز این سند به تصویب نرسیده تا راستا توسعه آن هموار و امکان اخذ مجوز رشته جدید فراهم گردد.

وی در ادامه در مورد فعالیت های موثر مرکز تندرستی و ارزیابی ساختار ترکیب بدن در مرکز آموزش عالی کاشمر، اظهار کرد: در یک سال اخیر طرح پایش سلامت 240 دانشجوی جدیدالورود در این مرکز انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، در کاشمر پنج مرکز آموزش عالی فعالیت دارند، همچنین حدود یک هزار دانشجو در شش رشته تحصیلی در مرکز آموزش عالی کاشمر در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 746

به "مراکز تندرستی دانشگاه ها خودگردان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز تندرستی دانشگاه ها خودگردان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید