مواردی جهت مقابله با چالش های غیرمنتظره در سفر

به گزارش آخرین خبر، سفر بهترین لحظه ها را برای هر شخصی رقم میزند و اگر در حال برنامه ریزی برای سفری باشید، انتظاری هم غیر از این نخواهید داشت. پس برای آنکه همانطور که فکرش را می کنید، از سفرتان لذت ببرید، باید خود را برای هر چالشی آماده نموده باشید.اینگونه شما می توانید با هرگونه حادثه یا مسئله ای به راحتی رو به رو شوید.در ادامه تعدادی از این موارد را بیان خواهیم کرد.

مواردی جهت مقابله با چالش های غیرمنتظره در سفر

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا زمستان با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

مقداری پول نقد برای مواقع اضطراری نگه دارید

با وجود اینکه امروزه به هر طرف که نگاه کنید یک دستگاه خودپرداز خواهید دید، اما باز هم همراه داشتن پول نقد لازم است. ممکن است کارت های شما با خودپردازهای مختلف همخوانی نداشته باشد. در این صورت بدون داشتن هیچ پولی در شهر غریب یکه و تنها خواهید ماند. پس همواره مبلغی پول نقد برای چنین شرایطی همراه داشته باشید. البته لازم نیست تمام این پول را دائما با خود این طرف و آن طرف ببرید. بهتر است آن را در اتاق هتل بگذارید تا امنیت بیشتری داشته باشد. در شرایطی که مورد سرقت قرار بگیرید یا کیف پولتان را گم کنید، دیگر نگرانی نخواهید داشت.

از اسناد و مدارک خود کپی تهیه کنید

نگه داشتن کپی از اسناد و مدارکتان در سفر بسیار به کارتان خواهد آمد، مخصوصا در شرایط اضطراری و زمانی که اصل آن ها را گم می کنید. اگر پاسپورت شما دزدیده گردد یا آن را گم کنید، با داشتن کپی مدارک می توانید هویتتان را ثابت کنید. این مدارک، گزارش های پلیس را تکمیل می نمایند و مدارک جدیدتان را راحت تر دریافت خواهید کرد. پس، از پاسپورت، قراردادهای بیمه های سلامت یا بیمه مسافرتی و کارت های اعتباری تان کپی بگیرید.

جملات ضروری را یاد بگیرید

محلی ها توقع ندارند شما در زبان آن ها تخصص داشته باشید. همین که بتوانید کلمات و جملات ساده چون سلام، خداحافظ و سپاسگزارم را بگویید کافی است. به این ترتیب، اهالی آن شهر یا کشور راحت تر شما را می پذیرند. دانستن لغات و عبارات کلیدی زبان مقصد مورد نظر علاوه بر اینکه به شما یاری می نماید تا راحت تر با اهالی آنجا تعامل و گفت و گو داشته باشید، در سایر موارد نیز به کارتان خواهد آمد. مواردی از جمله زمانی که به یاری احتیاج دارید، گم شدید، می خواهید غذا سفارش دهید یا برای خرید چیزی چانه بزنید. برای این کار می توانید از اپلیکیشن های آموزش لغات ضروری زبان بهره ببرید. اگر گوشی هوشمند ندارید از سری کتاب های لونلی پلنت (Lonely Planet) بهره ببرید که شامل آموزش و راهنمای زبان برای سفر به مقاصد مختلف است.

اسباب سفر چند منظوره به همراه داشته باشید

به همراه داشتن وسایل چندمنظوره به شما این اطمینان را می دهند که در صورت تغییر شرایط بتوانید خود را با شرایط جدید وفق دهید و البته وسایل و لباس های کمتری همراه خود به سفر ببرید. به عنوان مثال کفش های پیاده روی که به اندازه کافی شیک هستند تا آن ها را در یک مهمانی غیرمنتظره بپوشید. شامپوهای چندمنظوره، لباس هایی که بتوانید در شرایط مختلف بپوشید و سایر موارد مشابه از این دست اقلامی هستند که به شما یاری می نمایند تا چمدان کوچک تری داشته باشید و برای موقعیت های مختلف آماده باشید.

یک جعبه یاری های اولیه کوچک همراه داشته باشید

با وجود اینکه در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم و امروزه بسیاری از داروهای مورد احتیاج را می توانیم در سراسر جهان به سادگی تهیه کنیم، اما بد نیست تا یک جعبه کوچک یاری های اولیه به همراه اقلام و داروهای اساسی و ضروری همراه داشته باشید. مواردی از قبیل قرص استامینوفین، داروهای مرتبط با بیماری های گوارشی، قطره های چشمی، چسب زخم، قیچی، پماد هیدروکورتیزون برای اختلالات ناشی از آلرژی و التهابات پوستی ، پمادهای آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک هایی با تجویز پزشک را در این جعبه به همراه ببرید. معمولا به سادگی می توانید در نزدیکی خود داروخانه ای پیدا و داروهای مورد احتیاجتان را تهیه کنید، اما در شرایط اضطراری بهتر است که این موارد را همراهتان داشته باشید.

بیمه مسافرتی داشته باشید

یکی از مهم ترین موارد برای ایجاد آمادگی در برابر مسائل احتمالی سفر، داشتن بیمه مسافرتی است. ممکن است در طول سفر و هنگام انجام تفریحات مختلف با مسائلی روبرو شوید، شاید حین غواصی مسئله ای برایتان ایجاد گردد، ممکن است در جاده بیمار یا هنگام کوهنوردی دچار شکستگی شوید. در چنین شرایطی مجبور به استفاده از خدمات پزشکی هستید و بیمه مسافرتی در این مواقع به داد شما خواهد رسید.

درباره ارتباط غیرکلامی مطالعه کنید

بسیاری از افراد هنگام برقراری ارتباط با دیگران علاوه بر ارتباط کلامی از روش های ارتباط غیرکلامی نیز بهره می برند. در این صورت توجه به حالات چهره فرد مقابل و زبان بدن وی می تواند به شما کند شرایط را درک کنید و منظور طرف مقابل را متوجه شوید، حتی اگر در فهم بخش کلامی ارتباط با او مشکل داشته باشید. اگر زبان مورد نظر را متوجه نمی شوید، خونسردی خود را حفظ کنید و با دقت به احساسات فرد مقابل هنگام ادای کلمات دقت کنید. یادگیری این مهارت می تواند در شرایط اضطراری راه گشای شما باشد. البته این مهارتی نیست که یک شبه به دست بیاید، بلکه به کوشش و تمرین احتیاج دارد. به وسیله سایت ها و وبلاگ های مختلف می توانید تکنیک های ارتباط غیرکلامی را یاد بگیرید.

کارت های پشتیبان داشته باشید

در شرایط اضطراری بهتر است علاوه بر کارت بانکی تان یک کارت بانکی یا اعتباری پشتیبان نیز به همراه داشته باشید. ممکن است یک بانک بدون اطلاع قبلی شما به دلایلی حساب شما را مسدود کند یا کارت های بانکی شما ممکن است در سفر به سرقت بروند. در این صورت باید حساب متصل به کارت دزدیده شده را مسدود کنید. اگر کارت پشتیبان همراهتان نباشد، دیگر از پول خبری نیست.

فهرستی از شماره تلفن های ضروری تهیه کنید

چنانچه این فهرست را همراه داشته باشید، در صورتی که اتفاقی برایتان بیافتد، اطرافیان و متخصصان پزشکی می دانند که باید با چه شماره ای تماس بگیرند. حتی بهتر است فهرستی از حساسیت های خاص خود به داروها یا مواد غذایی خاص را یادداشت کنید. چنین فهرستی هنگام تجویز دارو به کار پزشکان می آید. بهتر است دو کپی از این فهرست داشته باشید. یکی را در کیفتان بگذارید و همه جا همراه برید و یکی را در اتاق هتل نگه دارید.

قبل از سفر، درباره مقصد مورد نظرتان مطالعه کنید

مطالعه کردن درباره مقصد سفر به خصوص سفرهای خارجی بسیار مهم است. قبل از سفر، سری به کتابخانه یا کتاب فروشی بزنید و چند کتاب درباره فرهنگ و زندگی در مقصد سفرتان تهیه کنید. اگر کسی که به منزل شما بیاید و قوانین خانه شما را زیر پا بگذارد، قطعا از این رفتار ناراحت خواهید شد. در خصوص سفر به کشورهای خارجی نیز این مسئله حاکم است. دانستن قوانین اصلی و ضروری و آداب معاشرت در مقصد مورد نظرتان از سوء تفاهم ها پیشگیری می نماید و باعث می گردد خاطره خوشی از سفر شما در ذهن میزبانان باقی بماند. رعایت نکردن بعضی از قوانین کشور میزبان، حتی ممکن است به زندانی شدن شما منجر گردد.

شما هرگز نمی دانید چه اتفاقاتی در طول سفر انتظار شما را می کشد. حتی بهترین برنامه ریزی های سفر هم ممکن است با مشکل روبرو شوند. ممکن است از همه ابزارها و وسایلی که همراهتان می برید استفاده نکنید یا حتی ممکن است هیچ کدام از این موارد در سفرهای شما، برایتان پیش نیایند اما احتیاط، شرط عقل است. خودتان را همواره برای شرایط سخت آماده کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 704

به "مواردی جهت مقابله با چالش های غیرمنتظره در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواردی جهت مقابله با چالش های غیرمنتظره در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید