موتورولا طرحی مفهومی از یک گوشی رول شونده عمودی منتشر کرد

به گزارش آخرین خبر، موتورولا که به عنوان شرکت زیرمجموعه لنوو مشغول فعالیت است به تازگی طرحی مفهومی از یک گوشی رول شونده منتشر کرده که به صورت عمودی عمل می کند.

موتورولا طرحی مفهومی از یک گوشی رول شونده عمودی منتشر کرد

اینطور که به نظر می رسد، نوآوری بعدی دنیای گوشی های هوشمند قرار است از طریق گوشی های رول شونده رقم بخورد. محصولاتی که برخلاف گوشی های تاشو که تا می شوند، از مکانیزم جمع شونده بهره می برند. نخستین شرکتی که خیلی نزدیک به عرضه محصولی با این قابلیت بود، LG بود که متأسفانه از بازار موبایل خارج شد و اکنون فعالیتی در این زمینه ندارد. اما ظاهرا در ادامه شاهد محصولات دیگری از شرکت های گوناگون با این فناوری خواهیم بود.

یکی از این شرکت ها به احتمال بسیار زیاد موتورولا خواهد بود که به تازگی طرحی مفهومی از چنین محصولی را منتشر کرده است. این شرکت در طول کنفرانس Tech World 2022 لنوو، گوشی هوشمندی با این قابلیت را به نمایش گذاشته که در مقایسه با تلاش های گذشته شرکت های مختلف در این زمینه بسیار متفاوت تر به نظر می رسد. به طور دقیق تر اگر بخواهیم بگوییم، گوشی رول شونده موتورولا به صورت عمودی باز و بسته می شود در حالی که در حال حاضر تمام نمونه های اولیه ای که از گوشی های رول شونده منتشر می شود نشان می دهد این محصولات به صورت افقی و از کناره ها توسعه پیدا می کنند.

نمایشگر گوشی نو موتورولا در حالت عادی 5 اینچی و عریض است اما وقتی که به سمت بالا حرکت می کند در نهایت اندازه گوشی را به 6.5 اینچ افزایش می دهد و رابط کاربری آن هم مناسب با ابعاد نمایشگر، تغییر پیدا می کند. شما می توانید مکانیزم عملکرد این دستگاه را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

هنوز به صورت دقیق نمی دانیم نسبت تصویر نمایشگر این گوشی چگونه است اما به صورت کلی طراحی آن ما را به یاد گوشی هایی نظیر LG Vu می اندازد که از نسبت تصویر 4:3 برخوردار بود. با این حال این گوشی نو موتورولا با کنندگان رول شونده LG و اوپو فرق دارد و یک برتری هم در مقایسه با آن ها دارد. این طراحی باعث می شود گوشی چه در حالتی که باز است و چه در حالت بسته، به راحتی درون جیب جا شود در حالی که گوشی های رول شونده LG و اوپو وقتی باز می شوند به اندازه یک تبلت کوچک در می آیند و در نتیجه سخت است بخواهیم آن ها را درون جیب های کوچک قرار دهیم.

توجه داشته باشید که این فقط یک طرح مفهومی است و نمی دانیم موتورولا چه زمانی تصمیم به عرضه رسمی آن می گیرد. از این بابت که اصلا آیا چنین محصولی ساخته می شود یا خیر هم اطلاعی در اختیار نداریم اما با توجه به شواهد، به نظر می رسد در سال 2023 شاهد شکوفایی فناوری هایی نظیر تاشو و رول شونده خواهیم بود. حال موتورولا هم نقشی در این شکوفایی خواهد داشت یا خیر موضوعی است که باید منتظر بمانیم تا تعیین شود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2209

به "موتورولا طرحی مفهومی از یک گوشی رول شونده عمودی منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا طرحی مفهومی از یک گوشی رول شونده عمودی منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید