نکات مهم در طراحی و تزئین آینه در دکوراسیون خانه

به گزارش آخرین خبر، گنجاندن آینه در دکوراسیون منزل ، مزایای زیادی به خانه شما می بخشد. آینه ها به لطف ویژگی های طراحی همه کاره خود ، نور طبیعی را در فضاهای زندگی افزایش می دهند ؛ احساس وسعت و عمق را در اتاق به حداکثر رسانده و بعلاوه از نظر زیبایی شناختی به فضا جذابیت و ظرافت می بخشند. در این مقاله با چند نکته مهم در طراحی آینه در دکوراسیون خانه آشنا خواهید شد.

نکات مهم در طراحی و تزئین آینه در دکوراسیون خانه

افزودن آینه به هر اتاقی در خانه یکی از ساده ترین و کاربردی ترین ایده های دکوراسیون است که تاثیر قابل توجهی بر ظاهر فضای زندگی شما خواهد داشت. آینه ها نور را منعکس نموده ، فضای بیشتری ایجاد می کنند و اتاق ها را در مجموع بهتر جلوه می دهند. با این حال ، اگر در پی ایده های دکوراسیون با آینه هستید ، باید ترفندهای استفاده از آینه در دکوراسیون را نیز بدانید. در اینجا چند نکته مهم طراحی آینه در زیباتر کردن خانه که به وسیله طراحان داخلی و دکوراتورهای حرفه ای استفاده می گردد آورده شده است.

ایجاد نقطه کانونی با آینه ها

از نظر عملکرد ، می توان از آینه ها برای پخش نور و ایجاد عمق بصری استفاده کرد. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید ، ممکن است بخواهید یک آینه بزرگ بالای شومینه نصب کنید یا از یک آینه بزرگ که به برجسته ترین دیوار کانونی اتاق نشیمن تکیه یا آویزان شده ، بهره ببرید. می توان گفت یکی از ایده آل ترین موقعیت ها برای طراحی آینه در اتاق های کوچک ، نقطه کانونی اتاق است. آینه های بزرگ یا دیوارهای آینه ای می توانند حس عمق را ایجاد نموده و حتی کوچک ترین اتاق را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهند.

اشکال مختلف اثرات متفاوتی دارند

همانطور که می دانیم ، شکل نقش مهمی در تعریف هر فضا ایفا می نمایدد. طراحی آینه ها در اشکال مختلف حال و هوای متفاوتی را ایجاد می کنند. یک آینه بلند افقی اجازه می دهد تا بر عرض تأکید گردد ؛ زیرا یاری می نماید چشم شما در امتداد یک خط بلند حرکت کند. اگر آینه های بلند و عمودی باشند ، در حالی که چشم شما را به سمت بالا می برد ، توجه را به ارتفاع جلب می کنند. آینه های مربع یا مستطیل به ایجاد ظاهری منظم و مقدار گیری شده یاری می کنند. بعلاوه آینه های گرد زیبایی شناسی نرم تر و صمیمی تر ایجاد می کنند.

آینه ای که انتخاب می کنید باید در چه سایزی باشد؟

انتخاب مقدار آینه باید به این بستگی داشته باشد که آیا می خواهید از آینه به عنوان نقطه کانونی و یا فقط پس زمینه بهره ببرید. یک آینه کوچک روی یک دیوار بزرگ گم شده و بی اهمیت به نظر می رسد. در طراحی آینه مقدار ای را انتخاب کنید که متناسب با دیوار انتخابی شما باشد. اگر می خواهید آینه نقطه کانونی اتاق شما باشد ، آینه ای را انتخاب کنید که به طور قابل توجهی بزرگ باشد و آن را با قابی که آن را چشم نوازتر می نماید برجسته نمایید.

اگر می خواهید آینه شما بخشی از پس زمینه باشد ، باید از آینه های بسیار بزرگ بهره ببرید. بنابراین عملکرد آن بزرگتر نشان دادن مساحت آن خواهد بود. اما در این طراحی آینه نباید از قاب نمایان بهره ببرید. آینه های کوچک تر را می توان به عنوان عناصر برجسته استفاده کرد که به دکوراسیون اضافه می کنند. آنها نور را گرفته و بعضی جزئیات را منعکس می کنند.

موقعیت آینه

موقعی که صحبت از دکوراسیون با آینه به میان می آید ، مکان بسیار مهم است. برای به حداکثر رساندن نور ، آینه ها را به گونه ای قرار دهید که نور طبیعی را به منطقه های که نور طبیعی می تابد و نور را به منطقه ها کم نور منعکس کند ، قرار دهید تا کل منطقه در طول روز روشن تر به نظر برسد.

استفاده از آینه به شدت بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد ، به خصوص برای اتاق های نشیمن کوچک یا اتاق های غذاخوری کوچک که در آنها سعی می کنید نور طبیعی اتاق را افزایش دهید. قرار دادن آینه ها در جایی که نور طبیعی است مثلاً روبروی پنجره ها ، یکی از قوانین اساسی طراحی آینه در دکوراسیون است. آینه ای که به دقت در مقابل پنجره قرار داده گردد ، نور طبیعی و منظره ها را در داخل منعکس نموده و باعث می گردد اتاق بزرگ تر و جادارتر به نظر برسد.

مکان مناسب را برای نصب در نظر بگیرید

قبل از اینکه یک آینه را در هر جایی آویزان کنید ، باید به آنچه در جلوی آن است نیز توجه کنید. اشاره کردیم که آینه های آویزان شده روی پنجره ها مقدار نور اتاق را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهند. با این حال ، موضوع دیگری که باید در طراحی آینه نظر بگیرید این است که آینه شما چه چیزی را منعکس می نماید.

آینه ها وقتی روی یک آیتم معماری ، نقاشی یا مبلمان مهم آویزان می شوند ، آن آیتم را به صورت تزئینی برجسته نموده و سبک زیبایی شناختی مجذوب کننده و شیک تری ایجاد می کنند. البته نباید فراموش کنید که وقتی آینه ها در مقابل چیزی نه چندان مجذوب کننده آویزان می شوند ، عنصر معمولی یا نه چندان زیبا را منعکس می کنند.

ارتفاع ایده آل

ارتفاع آینه نیز باید با طراحی اتاق مورد نظر مطابقت داشته باشد. برخلاف تابلوهایی که همواره باید در سطح چشم آویزان شوند ، قرارگیری آینه بسته به چیزی که می خواهید منعکس کنید می تواند متفاوت باشد. نکته مهم این است که از طراحی آینه به شکلی شیک و چشم نواز اطمینان حاصل کنید. سطح چشم در بسیاری از موقعیت ها مناسب خواهد بود ، اما در بعضی از طرح ها می توان از آینه های بالاتر یا پایین تر نیز استفاده کرد.

سبک قاب

آینه ها می توانند مدرن ، سنتی ، مینیمالیستی و یا کلاسیک باشند. در واقع ، عنصر اصلی که سبک یک آینه را معین می نماید ، اغلب قاب است. هنگام انتخاب قاب آینه ، در نظر بگیرید که می خواهید چه جلوه ای در اتاق ایجاد نمایید. آینه ای با قاب حکاکی شده و برجسته جلوه ای بسیار متفاوت از قاب چوب طبیعی خواهد داشت. باز هم نباید فراموش کنید که در طراحی آینه باید یک قاب مناسب محیط انتخاب نمایید.

سبک آینه را در نظر بگیرید

علاوه بر در نظر گرفتن سبک و نحوه قرارگیری فریم در طراحی آینه ، باید ظاهر آن را نیز در نظر بگیرید. امروزه شیشه های آینه ای با کیفیت و سبک های مختلف فراوری می شوند. بعلاوه آینه های رنگی یا بی رنگ ، آینه های خمیده ، آینه های قدیمی.. و … در بازار به چشم می خورند. می توان گفت که شیشه های آینه ای با ظاهر خاص بیشتر مورد تقاضا هستند.

از نصب محکم آینه مطمئن شوید

اغلب یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که کاربران هنگام آویزان کردن آینه مرتکب می شوند این است که به مقدار کافی آن را محکم نمی کنند. ممکن است یک میخ کوچک به دیوار برای آینه کافی نباشد. برای ایجاد طراحی آینه منظم تر ، هنگام آویزان کردن آینه ها از قلاب های دیواری یا آویزهای مناسب عکس استفاده نموده و حتما از دو عدد از آن ها (یکی در هر خاتمه) بهره ببرید.

منبع: اتاق
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2219

به "نکات مهم در طراحی و تزئین آینه در دکوراسیون خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در طراحی و تزئین آینه در دکوراسیون خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید