چرا در سفر به ملحفه نیاز داریم؟

به گزارش آخرین خبر، یک ملحفه تمیز در کوله پشتی ما فضای زیادی را اشغال نمی کند اما می تواند ضامن یک خواب راحت برای ما باشد.

چرا در سفر به ملحفه نیاز داریم؟

در سفر از چه نوع ملحفه ای استفاده کنیم؟

به نقل از وال استریت ژورنال ملحفه هایی با جنس ابریشم بهترین نوع ملحفه هستند. از آنجا که ابریشم صاف است در مدت زمانی که خواب هستید بر روی صورت شما چین و چروک به جا نمی گذارد. از مزایای دیگر ملحفه های ابریشمی این است که اگر آن را با دست بشویید تا مدت زمان زیادی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. جالب است بدانید پس از مدتی استفاده از بالشت های ابریشمی، حالت وز و مجعد مو گرفته می شود.

فواید همراه داشتن ملحفه در سفر

  • برای مسافرانی که روی وسایل خواب حساسیت بیشتری دارند، همراه داشتن یک ملحفه ضروری به نظر می رسد؛ اگرچه بیشتر هتل ها از ملحفه های تمیز استفاده می کنند و اقامتگاه های روستایی که خبرنگاران با آن ها همکاری می کند، از نظر بهداشتی تائید شده هستند، اما برای آن دسته از مسافرانی که حساسیت بیشتری دارند، برای خوابی راحت، پیشنهاد ما همراه داشتن یک ملحفه شخصی است.
  • اگر گرمایی هستید و رواندازها و پتوهای محل اقامت برای شما گرم هستند، می توانید از ملحفه خود به عنوان یک روانداز سبک، مخصوصاً در فصول گرم، استفاده کنید.
  • در سفرهایی که اقامت شما در کمپ است نیاز به کیسه خواب دارید، اما با داشتن کیسه خواب شما تنها نیمی از راه را رفته اید. در این شرایط، زمینی که روی آن قرار می گیرید بسیار مهم است. شما می توانید با پهن کردن یک ملحفه در زیر کیسه خواب خود، سطح زیر کیسه خواب خود را نرم تر و راحت تر کنید، از نفوذ سرمایی که از زمین به بدن شما منتقل می شود جلوگیری کنید و کیسه خواب خود را تمیز نگه دارید. بنابراین می توان گفت ملحفه یکی از وسایل مورد نیاز کمپینگ نیز است.
  • علاوه بر فواید ملحفه در زمان خواب، می توانید در طبیعت نیز از ملحفه خود به عنوان یک زیرانداز راحت و سبک استفاده کنید که راحت قابل شست و شو است.

نکاتی در استفاده و نگهداری ملحفه ها

هتل های لوکس اغلب از ملحفه های سفید استفاده می کنند تا نشان دهند ملحفه ها تمیزند و هیچ لکی ندارند. شما نیز می توانید از این ملحفه ها استفاده کنید. در صورت کثیف و لکه شدن ملحفه ها، سعی کنید نخست لکه آن را از بین ببرید بعد با آب گرم و صابون بشویید. خوشبختانه ملحفه ها سبکند و به راحتی خشک می شوند.

نکته: دقت داشته باشید که برای هر نفر یک ملحفه کافیست؛ درست است که حمل ملحفه ها آسان است اما از به همراه بردن تعداد زیادی ملحفه خودداری کنید؛ چراکه در این صورت فقط بارتان سنگین تر می شود.

در مورد دیگر لوازم سفر در مطالب زیر بخوانید:

  • انتخاب زیرانداز مناسب در سفر
  • وسایل مورد نیاز کمپینگ یک شبه
  • راهنمای خرید چادر مسافرتی
  • چطور از کیسه خواب به درستی استفاده کنیم؟
  • راهنمای خرید کوله پشتی سفر

در مقاصد خبرنگاراننیز می توانید ملحفه به همراه بیاورید و در صورت لزوم از آن استفاده کنید. اگر سردتان شد یا مثلا به زیرانداز نیاز داشتید می توانید از ملحفه به عنوان جایگزین استفاده کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1107

به "چرا در سفر به ملحفه نیاز داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در سفر به ملحفه نیاز داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید