کویر مصر و اقامت در هتل سنتی و آرام تی دا

به گزارش آخرین خبر، همواره برای تعطیلات ترجیح می دهیم به مکان های سبز سفر نموده و چند روزی را در جنگل ها بمانیم و اتراق کنیم. یا اینکه به نقاط ساحلی رفته و از شنیدن صدای آب دریا لدت ببریم. اما هستند مکان هایی که آرامش منحصر به فرد و متفاوتی را به میهمانانشان هدیه می نمایند. آرامشی چون سکوت مطلق و ستاره هایی که در تاریکی با حالت رقصان به زمین نزدیک شده و آماده اند تا شما آنها را بچینید. برخی وقت ها تنها آرامش و سرگرمی را می توان در یک جا خلاصه کرد در کویر مصر. کویر مرکزی ایران که با شب های رویایی، سکوت، ستاره های عجیب و اینکه هر چقدر محو زیبایی ها می شوید حس می کنید در نقطه ای از سرزمین پهناور هستید و یقین دارید که هیچکس دیگری در آنجا نیست. کویر مصر که در قدیم مزرعه یوسف نام داشته همین نقطه لذت بخش و آرام که در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و 30 کیلومتری شمال شهرستان خور از استان اصفهان واقع شده است. برای آشنایی با این کویر افسون نماینده و هتل منحصر به فردی که در آن خودنمایی می نماید ما را همراهی کنید.

کویر مصر و اقامت در هتل سنتی و آرام تی دا

هتل سنتی تی دا

در دل کویر مصر هتل بی نظیری به نام تی دا می درخشد که البته جذابیت مصر را نیز چندین برابر نموده است. داستان شنیدنیه هتل سنتی تی دا که حتما باید از زبان مدیر این هتل یعنی آقای جندقی شنیده گردد و مهمانداری بی نقص این خانواده دوست داشتنی افسونتان خواهد نمود. تی دا با معماری کاملا سنتی و مطابق با بافت سنتی منطقه ها کویری اقامتی فراموش نشدنی و منحصر به فرد به شما هدیه می نماید. امکانات زیاد این هتل نظیر چایخانه سنتی با انواع دمنوش های گیاهی، کافی شاپ، موتورهای چهار چرخ، ماشین های 4WD ، کاروان شتر و ... اماده اند تا شما نهایت لذت را در روزهای کویری ببرید و تپه های شنی و آسمان شب کویر نیز به نوعی دیگر آماده میهمانی از شما هستند.

همین طور از فروشگاه صنایع دستی می توانید انواع محصولاتی چون حصیربافی، چرم دوزی، لباس های محلی و انواع سوغات کویری را بخرید.

بعد از سرگرمی کردن و لذت بردن از رمل ها و پیاده روی، تصویری از شب هایی را خواهید داشت که روی رمل ها نشسته و به آسمان پر ستاره خیره شدید و از آتشی که کنارتان می سوزد لذت می برید. همین آتش محفل شما را چندین برابر گرم می نماید. همین طور در سکوتی که حاکم است گاهی اوقات صدای نی اهالی می تواند آرامش خاصی را القا کند.

تپه های شنی روان، تماشای وسعت رنگ زرد رمل ها، آسمان نورانی کویر و همین طور این خانه سنتی زیبا دست در دست یکدیگر داده و باعث جذب گردشگر ها از اقصی نقاط دنیا شده اند و کویر مصر را به یکی از پر جاذبه ترین منطقه ها کشور ایران تبدیل نموده اند. لذت گذراندن شب های کویر بی نظیر و فوق العاده رویایی است و حتما باید این زیبایی ها را از نزدیک لمس کنید تا متوجه شاهکارهای خلقت شوید.

آدرس : اصفهان - خور و بیابانک روستای کویری مصر، روستای فرحزاد

شماره های تماس: 09124671237 ، 58523100-031

با هم ببینیم عکس هایی از هتل سنتی تی دا

درباره کویر مصر

کویر و روستای مصر جایی دورتر از شهرهای شلوغ که درست میان شن های روان پنهان شده اند. مکانی پر از شگفتی که به وسیله رشته کوه هایی از طرف غرب و جنوب غرب و همین طور جنوب شرق محاصره شده و جز کوه های فلات مرکزی ایران به حساب می آیند. کویر مصر در گودال هایی طبیعی در کوهپایه های این کوه، تپه های ماسه ای فوق العاده زیبا و شگفت انگیزی تشکیل داده اند که این تپه ها که رمل نیز خوانده می شوند از مهم ترین اهداف گردشگری برای علاقه مندان به جاذبه های منطقه ها کویری شناخته می شوند.

شب های کویر فوق العاده لذت بخش اند. برای تماشا ستاره ها می توانید بدن اینکه گذر زمان را بفهمیدد ساعت ها روی رمل ها بنشینید و به آسمان صورمه ای پر از ستاره خیره شوید. ستاره ها به قدری نزدیکتان خواهند آمد که حس می کنید با دراز کردن دستانتان می توانید دونه دونه آن ها را بچینید و لابه لای موهایتان بگذارید.

افسون آسمان کویر مصر تا خاتمه عمر، بارها و بارها شما را به سمت خود می کشاند. تنها میهمان مردمان کویرنشین همین ستاره ها هستند و سکوتی که در شب ها حکفرماست و آسمان پر از ستاره که باعث میشوند مدت ها ذهنتان را درگیر خود نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2245

به "کویر مصر و اقامت در هتل سنتی و آرام تی دا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویر مصر و اقامت در هتل سنتی و آرام تی دا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید