گنجایش بزرگترین ورزشگاه ورزشی در اروپا چقدر است؟

به گزارش آخرین خبر، یکی از استادیوم های کشور اسپانیا بزرگترین گنجایش طرفدار را میان سایر استادیوم ها در این قاره دارد.

گنجایش بزرگترین ورزشگاه ورزشی در اروپا چقدر است؟

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ، استادیوم های زیادی در قاره اروپا وجود دارد که در آن رقابت های مختلف ورزشی از جمله مسابقات فوتبال برگزار خواهد شد.

یکی از عظیمترین استادیوم هایی که بیشترین گنجایش طرفدار را دارد، استادیوم نوکمپ بارسلونا است.

این استادیوم ظرفیتی به اندازه 99 هزار و 354 نفر دارد که در آن دیدارهای خانگی تیم فوتبال بارسلونا برگزار می شود.

پس از نوکمپ، استادیوم ومبلی لندن واقع شده است که ظرفیتی بالغ بر 90 هزار نفر را می تواند در خود جای دهد که بازی های ملی تیم فوتبال انگلستان در آن انجام می شود و این استادیوم سال ساخت آن به 2007 بر می شود.

سومین استادیوم پُر ظرفیت در اروپا مربوط به استادیوم خانگی تیم فوتبال بورسیا دورتموند آلمان است که ظرفیت آن 81 هزار و 359 نفر است که عظیم ترین استادیوم آلمان به شمار می آید و به همین سبب لقب خانهٔ اپرای فوتبال آلمان را کسب نموده است.

چهارمین استادیوم عظیم اروپا در شهر مادرید اسپانیا واقع شده است و نام آن سانتیاگو برنابئو است. این استادیوم پس از نوکمپ دومین استادیوم عظیم در این کشور محسوب می شود و در این استادیوم تیم فوتبال رئال مادرید از حریفان خود میزبانی می نماید. ظرفیت سانتیاگو برنابئو 81 هزار و 44 نفر است. این استادیوم به احترام رئیس سابق باشگاه سانتیاگو برنابئو یسته نام گذاری شده در حال حاضر یکی از مشهورترین و معتبرترین استادیوم های دنیا فوتبال معرفی می شود که قرار است در سال های آینده مورد بازسازی قرار گیرد.

پنجمین استادیوم عظیم در اروپا لوژنیکی نام دارد. این استادیوم در شهر مسکو روسیه واقع شده است و بازی فینال جام دنیای 2018 میان تیم های فرانسه و کرواسی در این استادیوم برگزار گردید.

ظرفیت استادیوم لوژنیکی 81 هزار و 6 نفر است و گفته می شود هزینه ساخت آن بالغ بر 350 میلیون یورو بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 937

به "گنجایش بزرگترین ورزشگاه ورزشی در اروپا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجایش بزرگترین ورزشگاه ورزشی در اروپا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید