10 شرور دنیای سینمایی مارول که باهوش تر از قهرمانان ظاهر شدند

به گزارش آخرین خبر، تریلر مورد انتظار پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره خاتمه در کامیک کان 2022 سن دیگو منتشر شد. هنوز جزئیات زیادی درباره این فیلم در دسترس نیست اما این تریلر نشان داد که نیمور شرور بزرگ فیلم خواهد بود. هواداران چندان با ساب مارینر مارول آشنا نیستند اما همه می دانند که نیمور از هوش فوق العاده ای برخوردار است و مطمئنا شکست دادن او امری سخت خواهد بود. موفقیت او در این نبرد اصلا تعجب آور نیست، چون در گذشته شروران زیادی در دنیای سینمایی مارول از قهرمانان محبوب ما پیشی گرفته و آن ها را مغلوب هوش خود نموده اند.

10 شرور دنیای سینمایی مارول که باهوش تر از قهرمانان ظاهر شدند

10. اوبادیا استین

اوبادیا استین در ابتدا دوست و مشاور خوب تونی استارک بود. او حامی بزرگ تونی و تکنولوژی او در اولین فیلم مرد آهنی محسوب می شد. با این حال، رویکرد او نسبت به تونی (زمانی که تونی تصمیم گرفت فراوری سلاح را متوقف کند) خیلی زود تغییر کرد.

اوبادیا استین به عنوان یک خائن شرور، قهرمان داستان را فریب داد تا متوجه اقدامات پشت پرده او نگردد. استین با اعمال پنهانی خود (که بعدا برای تونی آشکار شدند) و با دزدیدن غیرمنتظره مبدل انرژی تونی، راه فریب دادن قهرمانان را برای دیگر شروران دنیای سینمایی مارول هموار کرد.

9. آلدریچ کیلیان

تونی استارک به عنوان مردی که خود را یک نابغه می داند کمی بیش از حد مورد خیانت قرار گرفته و فریب خورده است. آلدریچ کیلیان در فیلم جنجالی مرد آهنی 3 با نام دروغین ماندارین به کارها و اعمالی پلید می پردازد. آلدریچ و تونی از پیشینه این نام که قبلاً متعلق به یک مرد بی گناه بوده هیچ اطلاعی ندارند و آلدریچ (حداقل به طور موقت) از آن به نفع خود استفاده می نماید.

کیلیان، استارک را فریب داد اما این خط داستانی بسیار ضعیف بود و به نظر می رسید که نویسندگان صرفا می خواستند هر طور که شده شخصیت شرور از قهرمان داستان پیشی بگیرد (به همین علت هواداران آن را یکی از بدترین چرخش های پایانی سینما می دانند). بسیاری از شروران دنیای سینمایی مارول از هویت های جعلی خود به روشی بهتر و مجذوب نماینده تر استفاده می نمایند اما این خط داستانی باعث می گردد که استارک احمق تر به نظر برسد.

8. اولتران

اولتران که به وسیله بروس بنر و تونی استارک ساخته شد، در ابتدا قرار بود یک پروتکل صلح طلب برای یاری به انتقام جویان در حفظ امنیت بشریت باشد اما متاسفانه این روبات خودآگاه شد و معتقد بود که انسان ها خودشان مشکل اصلی خودشان هستند. اولتران با خودآگاهی و استفاده از نگهبانان خود و هم چنین ماکسیموف ها، انتقام جویان را بسیار اذیت کرد.

او با مقاومت در برابر اراده خالق خود و سواستفاده از ماکسیموف ها نشان داد که بسیار هوشمند بوده و در آن واحد افراد زیادی را فریب داد. علاوه بر این، یکی از نکات جالب این شخصیت، بازی هیجان انگیز جیمز اسپیدر بود که در واقع نقشه های استادانه اولتران را در غفلت انتقام جویان به خوبی اجرا کرد.

7. گرین گابلین

او چه در فیلم اصلی مرد عنکبوتی سم ریمی باشد و چه در آخرین قسمت از سه گانه مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول، یک نیروی مخرب است که به نظر می رسد همواره نسبت به پیتر پارکر رجحان دارد. او به عنوان سرسخت ترین دشمن مرد عنکبوتی و در یکی از جالب ترین خطوط داستانی دنیای سینمایی مارول پیروز می گردد تا مرد عنکبوتی را فریب دهد و او را متقاعد کند که گابلین در تمام این مدت کنترل نورمن را در دست داشته است. پیتر خیلی دیر متوجه این موضوع می گردد و هرج و مرجی شدید به وجود می آید که زندگی وی را برای همواره تغییر می دهد.

این اتفاق جهت بقیه فیلم را معین می نماید و پیتر با این چالش روبرو می گردد که آیا باید واقعا کم تر به دیگران اعتماد کند و شخصیتی تهاجمی تر داشته باشد یا خیر. علاوه بر این و با وجود این که پیتر ظاهرا گابلین را دستگیر نموده بود، این دشمن سرسخت با یک سخنرانی کاریزماتیک بر سایر دشمنان مرد عنکبوتی در اتاق تاثیر می گذارد و بدین ترتیب همه را فریب می دهد.

6. آگاتا هارکنس

همه هواداران در سراسر دنیا با شنیدن این که آگاتا هارکنس در داستان و وقایع سریال وانداویژن بر اعمال همه نظارت و بر آن ها نفوذ داشته حیرت زده شدند. در واقع زنی که واندا و تماشاگران معتقد بودند که فقط یک شخصیت فرعی جالب در اگنس است، جادوگری قدرتمند بود که قصد داشت قدرت واندا را برای خودش تصاحب کند.

بدون شک معرفی آگاتا به عنوان شرور بزرگ وانداویژن یکی از بزرگ ترین پیچش های فاز 4 است. واندا فکر می کرد که همه چیز را تحت کنترل خود دارد اما در واقع این آگاتا بود که در تمام مدت بر همه چیز نظارت و نفوذ داشت و اصلا به همین دلیل به وست ویو آمده بود.

5. الکساندر پیرس

الکساندر پیرس مردی که به عنوان یکی از اعضای خوش نیت شورای امنیت دنیای ظاهر شد، تهدیدی مخفی برای نیک فیوری و از متحدان هایدرا بود. او به عنوان دوست قدیمی نیک از موقعیت والا و توانایی های فنی خود برای یاری به این سازمان شرور و نفوذ به شیلد استفاده کرد.

رویکرد مخفیانه و شوم پیرس برای یاری به هایدرا، از جمله نسبت دادن بمب گذاری به سایر اعضای شورا، انگیزه های واقعی او برای ارتباط طولانی با نیک فیوری را به خوبی نشان می دهند. او با مخفی نگه داشتن این نقشه ها، تاثیر بسیاری بر مخاطبان گذاشت.

4. هلموت زیمو

این شرور برای اجتناب از درگیری مستقیم با قهرمانان و رسیدن به پیروزی، آن ها را متقاعد کرد تا با یکدیگر مبارزه نمایند. زیمو از هوش خود و باکی بارنز استفاده کرد تا انتقام جویان را در برابر یک دیگر قرار دهد و تقریبا پیروز شد که آن ها را وادار کند که یکدیگر را از درون نابود نمایند.

اگر زیمو کاملا به پیروزیت می رسید، احتمالا به برترین ابرشرور تاریخ دنیای سینمایی مارول تبدیل می شد. او با ایجاد نفرت در بین انتقام جویان، نزدیک بود که بزرگ ترین تیم ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول را نابود کند.

3. میستریو

بعضی از قهرمانان فقط برای یک بار دشمنان خود را شکست می دهند اما میستریو با پیروزیت دو بار پیتر پارکر را فریب داد. اولین مورد جایی بود که کوئنتین بک که پیش از این یک تبهکار بود به عنوان یک قهرمان ظاهر شد تا میراث تونی استارک را از بین ببرد و دومین مورد نیز هنگامی بود که میستریو فیلم لحظه مرگ جعلی خود را پخش کرد تا هویت واقعی مرد عنکبوتی را به تمام دنیا نشان دهد.

این دو رویداد برای دنیای سینمایی مارول و خط داستانی سه گانه مرد عنکبوتی بسیار مهم و مفید بوده اند. در واقع راهی به خانه نیست (که اولین شکاف های چنددنیای را نشان داد) بدون افشای هویت پیتر ساخته نمی شد.

2. لوکی

لوکی که دائما در یک رابطه محبت آمیز و در عین حال تنفربرانگیز و البته پیچیده با برادرش ثور است، در هر یک از آثار خود در دنیای سینمایی مارول ثابت می نماید که یکی از باهوش ترین شروران فیلم های ابرقهرمانی به شمار میرود. لوکی چه مرگی ساختگی برای خود رقم بزند، چه به فکر دشمنانش وارد گردد و چه از مجذوب نمایندهیتش برای رسیدن به خواسته هایش استفاده کند، واقعا بارها قهرمانان زیادی را مغلوب هوش خود نموده است.

این اتفاقات نه تنها لوکی را به یک شخصیت شرور قدرتمند و تهدیدآمیز، بلکه به کاراکتری پیچیده و جالب در تمام دنیای سینمایی مارول تبدیل می نمایند. آینده این شخصیت نامشخص است اما مخاطبان منتظر هستند تا ببینند که لوکی در مرحله بعدی چه کسی را فریب می دهد.

1. تانوس

تایتان دیوانه از زمان حضورش در اولین فیلم انتقام جویان، ضدقهرمان اصلی دنیای سینمایی مارول در سه فاز اول بوده است. تانوس چندین بار از قهرمانان سواستفاده نموده و آنان را فریب داده است. برای مثال لوکی و دیگر شروران را مجبور کرد تا سنگ های ابدیت را برای او جمع آوری نمایند و هم چنین در جنگ ابدیت، زمان را با سنگ زمان به عقب برگرداند تا سنگ فکر را از سر ویژن بیرون بیاورد.

یک شرور هوشمند می داند که برای غلبه بر قهرمانان، یا باید نقشه خود را مخفیانه پیش ببرد یا دیگران را وادار کند که کارش را انجام دهند تا هیچ اثری از دخالتش باقی نماند. تانوس هر دوی این کارها را با هم انجام داد و قدرتمندترین قهرمانان زمین را که همواره به دلایل اشتباه در پی شروران اشتباه بودند، از پای درآورد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2195

به "10 شرور دنیای سینمایی مارول که باهوش تر از قهرمانان ظاهر شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 شرور دنیای سینمایی مارول که باهوش تر از قهرمانان ظاهر شدند" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شرور دنیای سینمایی مارول که باهوش تر از قهرمانان ظاهر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید