آشنایی با مقرون به صرفه ترین گرمایش ساختمان

به گزارش آخرین خبر، گرمایش از کف، امروزه یکی از مدرن ترین و لوکس ترین روش های گرمایش می باشد که به آن گرمایش از کف تابشی نیز گفته می شود.

آشنایی با مقرون به صرفه ترین گرمایش ساختمان

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام ابزارینا، گرمایش از کف یکی از بهترین روش های گرمایش خانه است. این روش گرما را به طور یکسان از سطح زمین به تمام نقاط خانه می رساند در نتیجه تمام بخش های محیط از دمای یکسانی برخوردار هستند، چون که گرما در کل اتاق از سمت پایین به بالا منتقل می گردد.

همچنین راه رفتن روی زمین را بسیار لذت بخش می کند. در سیستم گرمایش از کف با حذف رادیاتورها فضای بیشتری در اختیار شماست که این موضوع در فضاهای کوچک بسیار مهم و کاربردی است.

به طور کلی دو نوع سیستم گرمایش از کف وجود دارد: الکتریکی (انتقال گرما از طریق سیم های برقی) و هیدرونیک (انتقال گرما از طریق آب گرم). هر دوی این سیستم ها گرما را از کف یک اتاق به سمت بالا هدایت می کنند.

در سیستم گرمایشی مبتنی بر آب گرم، آب گرم از طریق لوله ها هدایت می گردد و در گرمایش از کف برقی، از نوعی کابل های حرارتی استفاده می گردد که دارای خاصیت گرمایی هستند و پس از عبور الکتریسیته از آن گرم می شوند.

سیستم های گرمایش از کف آبی از شبکه لوله پنج لایه آب با ضخامت هایی کمتر از دیگر لوله های آب که در زیر پوشش کف ساختمان تعبیه شده اند و یک پکیج یا موتورخانه، تشکیل شده است. دمای آب توسط پکیج یا بویلر موتورخانه تنظیم می گردد. با کم و زیاد کردن دمای آب می توان دمای محیط را هم کنترل کرد.

سیستم های گرمایش از کف برقی هم از یک شبکه المنت و یک منبع برق (معمولاً شهری) تشکیل شده است. تنظیم دما در این نوع از سیستم گرمایش برقی معمولاً توسط یک سویچ که روی دیوار نصب است، انجام می گردد و می توان آن را برای هر اتاق یا منطقه از ساختمان به دلخواه تغییر داد.

در گذشته برای اجرای سیستم برقی اقدام به المنت گذاری زیر پوشش کف ساختمان می کردند و سپس شبکه ایجاد شده را به یک منبع برق وصل می کردند و سیستم راه اندازی می شد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فرش های المنت تهیه شده اند که می توان آن ها را زیرپوشش هایی مانند پارکت استفاده کرد و نیازی به بازسازی و استفاده از مصالح ساختمانی در اجرای آن ها نیست.

در نگاه اول ممکن است این سیستم کمی گران به نظر برسد، به خصوص زمانی که شما این سیستم را برای یک خانه قدیمی در نظر گرفته باشید. اما از نقاط قوت این سیستم می توان به کاهش مصرف انرژی و افزایش فضا اشاره کرد و همچنین با مخفی کردن رادیاتور ظاهر خانه نیز دلپذیرتر می گردد و تقریبا این روش با تمامی سطوح اعم از سرامیک، سنگ، پارکت و فرش سازگار می باشد.

با توجه به این که هزینه سیستم گرمایش از کف تفاوت چندانی با هزینه سایر روش های گرمایشی ندارد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از این سیستم های گرمایشی استفاده کنند.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هزینه اجرای این سیستم گرمایشی بسته به روش و اقلام استفاده شده متفاوت است و اگر می خواهید که مدت ها از این سیستم بهره بگیرید، با کیفیت ترین اقلام را انتخاب کنید.

2 روش برای کنترل دما در سیستم گرمایش کفی وجود دارد: کنترل دما به صورت دستی، کنترل دما به صورت اتوماتیک که به هنگام راه اندازی سیستم معین می شوند.

در کنترل دما به شیوه دستی امکان کنترل دما با شیرآلات قطع و وصل فراهم می گردد. اما در کنترل دما به صورت اتوماتیک دما با حسگرهای موجود کنترل می گردد.

شما می توانید اقلام مورد نیاز جهت اجرای روش گرمایش از کف را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از طریق فروشگاه اینترنتی ابزارینا سفارش و تهیه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1371

به "آشنایی با مقرون به صرفه ترین گرمایش ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مقرون به صرفه ترین گرمایش ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید