آمار کرونا در ایران امروز 8 مرداد 99؛ 196 فوتی جدید، 4027 بیمار در شرایط شدید بیماری

به گزارش آخرین خبر، سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کرونا امروز 8 مرداد 99 در کشور را گفت و گفت: طی 24 ساعت گذشته، دو هزار و 636 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و یک هزار و 604 نفر از آن ها در مراکز درمانی بستری شدند.

آمار کرونا در ایران امروز 8 مرداد 99؛ 196 فوتی جدید، 4027 بیمار در شرایط شدید بیماری

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 8 مرداد 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، دو هزار و 636 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 604 نفر از آن ها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 298 هزار و 909 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 196 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 343 نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، خوشبختانه تا کنون 259 هزار و 116 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

4027 نفر در شرایط وخیم

لاری همچنین گفت: 4027 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و 405 هزار و 862 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک در توضیح 15 استان در شرایط قرمز کرونا گفت: استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در شرایط قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همچنین استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در شرایط هشدار قرار دارند.

شرایط گلستان و کرمان

وی در توضیح شرایط استان گلستان گفت: این استان از جمله استان هایی بود که در اسفند ماه خیز شدید بیماری را تجربه کرد و موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان در آن زمان به بیشترین میزان خود رسید. با تلاش کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم از فروردین ماه موارد بستری در اغلب شهرستان های این استان سیر نزولی یافت، اما علیرغم توصیه های موکد بهداشتی بار دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان طی شش هفته گذشته هستیم به طوری که تعداد بستری های روزانه به دو برابر افزایش یافته است. در حال حاضر 11 شهرستان این استان در شرایط قرمز و سه شهرستان نیز در شرایط هشدار قرار دارند و شهرستان های گرگان، بندرگز، کردکوی، گنبدکاووس، آق قلا و ... از جمله شهرستان هایی هستند که در این استان موارد بستری دارای شیب تندرتری است.

لاری همچنین در توضیح شرایط استان کرمان نیز گفت: 12 شهرستان در استان کرمان در شرایط قرمز و هفت شهرستان نیز در شرایط هشدار این بیماری قرار دارند. کرمان از جمله استان هایی بود که از زمان شیوع بیماری نسبت به بسیاری از استان ها خیز خفیف تری را تجربه کرد، اما هم اکنون شاهد افزایش ابتلا و بستری موارد این بیماری در این استان هستیم و این موارد در حاضر به بیشترین میزان خود در این استان رسیده است به طوری که طی شش هفته گذشته موارد بستری های استان به دو برابر افزایش یافته است. شهرستان های کرمان، جیرفت، بم، رفسنجان، سیرجان و ... از جمله شهرستان های این استان هستند که شیب تندتری از بستری را در آن ها شاهدیم.

وی گفت: امیدواریم با همراهی و همدلی یکدیگر و با پایبندی جدی به اصول سه گانه بهداشتی یعنی فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال کرونا در کشورمان باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1198

به "آمار کرونا در ایران امروز 8 مرداد 99؛ 196 فوتی جدید، 4027 بیمار در شرایط شدید بیماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران امروز 8 مرداد 99؛ 196 فوتی جدید، 4027 بیمار در شرایط شدید بیماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید