ارتباط مشکل میکروبیوم روده با افسردگی

به گزارش آخرین خبر، گروهی از پژوهشگران چین و آمریکا در آنالیز جدیدی دریافتند که شاید مسائل میکروبیوم روده، با بروز اختلال افسردگی عمده در ارتباط باشند.

ارتباط مشکل میکروبیوم روده با افسردگی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مدیکال اکسپرس، گروهی از پژوهشگران چین و آمریکا در آنالیز جدیدی، از ارتباط میان میکروبیوم روده و اختلال افسردگی عمده(MDD) خبر دادند. آنها در مقاله این پژوهش، آنالیز خود را در خصوص نمونه های مدفوع بیماران مبتلا به اختلال افسردگی عمده و گروه های کنترل شده شرح دادند.

اختلال افسردگی عمده، یک اختلال خلقی است که خود را با احساس مداوم غم یا عدم علاقه به محرک های زندگی عادی نشان می دهد. پژوهشگران بر این باورند که اختلال افسردگی عمده، منشا بیولوژیکی دارد؛ در نتیجه به سادگی واکنش نشان دادن نسبت به حوادث نیست. این گروه پژوهشی در آنالیز جدید خود، شواهدی یافته اند که مسائل مربوط به میکروبیوم روده را با نشانه های اختلال افسردگی عمده مرتبط می سازد.

پژوهشگران در این پروژه، 311 نمونه مدفوع را از 156 فرد مبتلا به اختلال افسردگی عمده و 155 فرد فاقد این اختلال جمع آوری کردند. آنها همه نمونه ها را مورد تجزیه و تحلیل ژنتیکی قرار دادند تا میکروب ها و مواد دیگری که در نمونه های مدفوع وجود داشت، شناسایی نمایند. پژوهشگران همچنین، روشی موسوم به کروماتوگرافی گازی(Gas Chromatography) را نیز در مقیاس عظیم روی نمونه ها انجام دادند تا بیشتر در خصوص ترکیبات آنها یاد بگیرند.

پژوهشگران، تفاوت هایی را میان بعضی از عناصر موجود در نمونه های مدفوع افراد مبتلا به اختلال افسردگی عمده و افراد فاقد آن یافتند. آنها 47 گونه باکتریایی پیدا کردند که با یکدیگر متفاوت بودند. همچنین 50 متابولیت مدفوع و باکتری خوار متفاوت نیز یافتند. پژوهشگران در بخشی از این یافته ها، سطوح بالاتری از گونه های باکتریوئید و سطح پایین تری از گونه های Eubacterium و Blautia در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی عمده پیدا کردند.

آنها در این پژوهش نشان دادند که ممکن است بروز اختلال افسردگی عمده، در اثر مسائل مربوط به میکروبیوم باشد. پژوهشگران، این موضوع را نیز متذکر شدند که شاید سطح بالاتر باکتریوئیدها در میکروبیوم بتواند به شرح این موضوع یاری کند که چرا بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال افسردگی عمده، سطح بالایی از سیتوکین و التهاب های مرتبط را در خود دارند.

به گفته پژوهشگران، روش قدیمی تشخیص اختلال افسردگی عمده در بیماران، مصاحبه با آنها است. یافته های این پژوهش نشان می دهند که شاید بتوان با آزمایش وجود بعضی از عناصر در میکروبیوم روده، به تایید وجود این اختلال یاری کرد.

این پژوهش، در مجله Science Advances به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1421

به "ارتباط مشکل میکروبیوم روده با افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط مشکل میکروبیوم روده با افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید